عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 22
:: بازدید هفته : 53
:: بازدید ماه : 51
:: بازدید سال : 98
:: بازدید کلی : 63941

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله مشکلات بخش بودجه بندی بر مبنای صفر در ایران وجهان
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 20:12 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مشکلات بخش بودجه بندی بر مبنای صفر در ایران وجهان

امکان سنجی عملیاتی کردن بودجه بندی بر مبنای صفر در ایران 
مشکلات تمرکز و عدم تمرکز
ساختار بودجه ریزی در ایران دارای مشکلات و ایرادات اساسی است. بسیاری از کارشناسان روند تهیه، تدوین، تصویب و اجرای آن را بسیار طولانی می دانند.فرآیندی که در پس هر کدام از آن ها، باید شاهد تغییراتی اساسی در مبنای اولیه آن بود. سرانجام آن چه که از این روند و پس از تصویب بیرون می آید، آن چیزی نیست که کارشناسان پس از ماه ها بررسی کارشناسی آن را نوشته بودند.عده ای دیگر نیز این نوع بودجه بندی را مناسب کشور نمی دانند و سرانجام بودجه بندی بر مبنای صفر را پیشنهاد کردند.بودجه ریزی بر مبنای صفر با واقع بینی بیش تری نسبت به آن گروه از عملیات و فعالیت های دستگاه های اجرایی که می توانند جابه جا شده و نتایج پرثمرتری را به بار آورند، می نگرد.اگر چه این روش بودجه ریزی بسیار پیچیده است اما گفته می شود نتایج مطلوبی که از این روش به دست می آید، ارزش به کار بردن آن را دارد. این روش تمرکز و تاکید بر کل تقاضای بودجه دارد و یکی از مشخصه های مهم آن انعطاف پذیری است و به بودجه ریزان این امکان را می دهد که بین شقوق مختلف اعتباری حق انتخاب داشته باشند. در واقع بر این اساس هر سازمان، برنامه های جدید و قدیم خود را همانند یک فعالیت جدید مورد ارزیابی قرار می دهد. اساس این روش مبتنی بر نوسازی و تحول در سازمان هاست.در این روش درجه اولویت اهداف نسبت به یکدیگر تعیین می شود.گزارش حاضر نتیجه تحقیق گروهی از کارشناسان است که امکان سنجی نظام بودجه ای بر مبنای صفر در ایران را مورد بررسی قرار داده اند. این گزارش در سال ۸۴ برای وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده بود.
در زمینه مربوط به تمرکز و عدم تمرکز عملکرد مربوط به اعتبارات جاری و عمرانی طرح های منطقه ای با مشکلات متعددی روبه رو است. تاکنون تعریف و معیار مشخص برای شناخت حد و تعیین ویژگی های چارچوب عدم تمرکز ارایه نشد و حاصل تلاش سال های اخیر در این زمینه به جز انتقال روش های اداری و عملیاتی معمول در مقیاس های کوچک تری به استان ها نبوده است. در حقیقت، باوجود آن که عدم تمرکز مالی و اداری و رفع نارسایی های ناشی از تمرکز و ایجاد هماهنگی امور بین مرکز و استان و شهرستان از دیرباز مورد توجه بوده و در قوانین اساسی نیز اصولی در جهت تقویت مبانی فوق منظور شده، ولی ساخت تشکیلاتی، توزیع اختیارات و مقررات مالی حاکم عدم تمرکز در اداره امور کشور را در اجرا به حداقل ممکن کاهش داده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مشکلات بخش بودجه بندی بر مبنای صفر در ایران وجهان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله دولت و فرهنگ
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 20:10 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله دولت و فرهنگ

دولت ٬ محصول فرهنگ و تمدن است و نه موسس و خالق آن.
مهدی بوترابی مدیر عامل گروه سایت های پرشین بلاگ در گفتگو با مجله ارتباطات و دین با بیان اینکه باید تمدن همگانی شود گفت : “ایجاد هر تمدن در جامعه امروزی نیازمند شکل گیری فرهنگ آن است و چنانچه بخواهیم تمدن اسلامی در جهان شکل بگیرد و یا احیا شود مقدمه ی شکل گیری آن احیای فرهنگ اسلامی است.”
وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته نیز شکل گیری  تمدن به همین روال بوده است ادامه داد : ” اگر تمدنی در گذشته شکل گرفته ، در مرحله نخست فرهنگ آن شکل گرفته و میتوان گفت فرهنگ اسلامی از قرن یکم هجری آغاز شد و تمدن اسلامی از قرن دوم و سوم مطرح میشود و اوج آن مربوط به قرن ۵ هجری است و تا به امروز تمدن جدید اسلامی در کشور ما شکل نگرفته است.”
بوترابی ادامه داد :  ” بعد از قرن ۵ هجری تا کنون٬ کشور نتوانسته فرهنگی غنی ایجاد کند ولی می توان گفت امروزه مراحل شکل گیری یک تمدن جدید در کشور  مشاهده می شود.”
وی اظهار داشت :”با توجه به رشد جامعه مجازی در کشور و ایجاد وبسایت های گوناگون و به خصوص نهضت علمی و فرهنگی و اجتماعی وبلاگها ، باید منتظر شکل گیری تمدنی مرتبط با این فرهنگ در آینده بود.
مدیر گروه سایتهای پرشین بلاگ با بیان اینکه ایران ما عضو حوزه فرهنگ اسلامی و جهانی است ادامه داد : “به نظر میرسد در شکل گیری و گشترش تمدن جدید اسلامی  ، بلاگر ها بعنوان شهروندان و خبرنگاران مجازی و رسانه های مردمی  می توانند نقش به سزایی ایفا کنند.
اطلاع رسانی مطمئن میتواند آینده ای روشن و فرهنگ یکپارچه ای را برای کشور رقم زند . و بخشی ازین اطلاع رسانی بر دوش بلاگر هاست.”

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله دولت و فرهنگ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مدیریت منابع انسانی و مدیریت در مزرعه
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 20:8 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مدیریت منابع انسانی و مدیریت در مزرعه

مدیریت منابع انسانی و مدیریت در مزرعه
ما در نخستین بخش میزگرد که در شماره پیشین به آگاهی خوانندگان رسید، علاقه مندان با دیدگاهها و نظرات صاحبنظران شرکت کننده در میزگرد پیرامون پاره ای از محورهای بحث در حوزه حرفه ای شدن مدیریت منابع انسانی آشنا شدند.
در بخش نخست، شرکت کنندگـان در میزگرد ضمن بیـان دیدگاههـای خود بر نکتـــه هایی تاکید داشتند که اهمیت و ضرورت توجه به آنها از منظر مدیران ارشد سازمانها و بنگاهها بویژه مدیران منابع انسانی پوشیده نیست. پاره ای از این نکات عبارتند از: تحولات مدیریتی نشان می دهد که ما امروز به حرفه ای شدن منابع انسانی در کشور بسیار نیازمندیم؛ توسعه منابع انسانی بدون مدیریت حرفه ای تحقق نخواهد یافت؛ واحدهای توسعه منابع انسانی باید نقش معماری را در توسعه ایفا کنند؛ داشتن گواهینـامه های حرفــه ای، کدهای اخــلاقی، برنامـه ها و دوره های منظم آموزشی و مدل شایستگی از جمله ویژگیهای حرفه ای شدن مدیریت منابع انسانی است؛ و بالاخره پژوهشها نشان می دهد که یک رابطه قوی بین سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی و افزایش ارزش سهام شرکتها وجود دارد.
در جمع بندی بخش نخست نیز براین نکته تاکید شد که حوزه منابع انسانی در دنیا در حال گذار است و به تدریـج به یک حرفه تبدیـل مـی شود.
در شماره حاضر که بخش دوم و پایانی میزگرد را در بر می گیرد استادان و مدیران شرکت کننده در بحث ضمن پاسخگویی به برخی دیگر از محورهای کلیدی میزگرد بر این باورند که اگر دستگاهها و سازمانها نقش محوری و اهمیت حوزه منابع انسانی را احساس نکنند، طبیعی است که حرفه ای شدن به خوبـی تحقق پیدا نخواهد کرد. از دیدگاه عده ای شرکت کنندگان حرفه ای شدن، بستر جهانی شدن است و باید در این زمینه بویژه از طراحی و اجرای دوره ها و برنامه های آموزشی مناسب بهره برد. همچنین براین نکته تاکید شده است که ماموریت اصلی مدیران منابع انسانی باید فراهم آوردن و حفظ کردن و به روز درآوردن همه قابلیت هایی باشد که سازمان برای برخورد با چالشهای آینده نیازمند آن قابلیتهاست.
با سپاس مجدد از صاحبنظران شرکت کننده در میزگرد و باامید به اینکه طرح چنین مباحثی خوانندگان تدبیر بویژه مدیران را به اهمیت و جایگاه برجسته حوزه مدیریت منابع انسانی در سازمانها و بنگاهها واقف کند، بخش پایانی میزگرد را در پی از نظر می گذرانیم.
دکتر رحیمیان: در بخش اول میزگرد خوانندگان تدبیر با پاره ای از دیدگاهها و نظرات شرکت کنندگان در میزگرد آشنا شدند. در دومین بخش، از دوستان شرکت کننده در میزگرد تقاضا داریم که باتوجه به وقت جلسه، به گفتگو پیرامون بقیه محورهای بحث بپردازند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مدیریت منابع انسانی و مدیریت در مزرعه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تاثیر مواد نگه دارنده در صنعت کنسرو سازی
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 20:6 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله تاثیر مواد نگه دارنده در صنعت کنسرو سازی

فهرست مطالب
تاثیر مواد نگه دارنده در کنسرو سازی
عمل آوری فرآوردههای شیلاتی….
مراحل تهیه کنسرو ماهی
تاثیر مواد نگه دارنده و بازدارنده در مواد غذایی
تاثیر رنگها در مواد غذایی
مزایا و معایب مواد بازدارنده در مواد عذایی
کنسرو کردن
انواع ظروف کنسرو
منابع و ماخذ
تاثیر مواد نگه دارنده در کنسرو سازی
روند تأمین تغذیه در جهان اقتضا می کند تا متناسب با رشد جمعیت ، سطح تولید غذا را افزایش دهیم . در این راستا نیاز رو به گسترش جمعیت جهان به مواد غذایی و تفکر کسب درآمد و ایجاد اشتغال و سایر عوامل دیگر سبب رشد وتوسعه تکنولوژی عمل آوری و صنایع شیلاتی در جهان شده است . بطوریکه فرآورده های غذایی آبزیان بخش قابل توجهی از نیاز روز افزون به تغذیه را مرتفع ساخته است و تکنولوژی فرآورده های دریایی به یکی از بهترین و بزرگترین منابع کسب درآمد بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است .
در کشور ما تکنولوژی و صنعت عمل آوری فرآورده های دریایی و دانش فنی و مهارتهای فراوری آبزیان در سطحی محدود و اندک قرار داد . لذا بهبود توسعه همه جانبه وزیربنایی آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است که مسولیت آن بر عهده دانش پژوهان و دانشجویان و بخش صنعت کشور می باشد.
بهبود کیفیت و توسعه کمیت از طریق بالا بردن دانش فنی و مهارتهای علمی و دستیابی به آخرین تکنیکهایی که در راه عمل آوری آبزیان دریایی می تواند در تولید تغذیه مطلوب و تأمین بخشی از نیاز اساسی انسان مورد توجه قرار گیرد دانشجویان و دانش پژوهان را ملزم به ارائه راهکارهای علمی ، و بخش صنعت را ملزم به گسترش عملی صنعت فراوری می نماید. همکاری صنعت و مراکز علمی -پژوهشی می تواند عامل مهمی در ابعاد کمی وکیفی تولید فرآورده های تغذیه ای از محصولات شیلاتی به شمار آید.
البته نباید از اطلاع رسانی ، آگاهی بخشی و آشنایی مصرف کننده از تنوع فرآورده های مختلف غذایی دریایی، و دانش و تکنولوژی تولید آن و همچنین از توسعه رشته های مرتبط با فراوری و تنوع بخشی و تخصصی نمودن رشته ها در مراکز علمی و پژوهشی غافل بود زیرا توسعه همه جانبه و پایدار نیازمند آموزش و محتاج اطلاع رسانی فراگیر است .

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تاثیر مواد نگه دارنده در صنعت کنسرو سازی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله رسانه ها
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 20:4 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله رسانه ها

مدیریت دانش
درسالهای اخیر مدیریت دانش، به یکموضوع مهم و حیاتی مورد بحث در متون تجاری تبدیل شده است. جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باروند که سازمانهایی با قدرت دانش می توانند برتریهای بلند مدتخود را در عرصه های رقابتی حفظ کنند.
مدیریت دانش شکل جدیدی از بکارگیری مشترک کامپیوتر در سازمان است. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمانها در شناسایی، انتخاب ، سازماندهی و توزیع دانش و تبدیل اطلاعات مهم و تخصصی که بخشی از حافظه سازمان هستند و عموما به صورت ساختار نیافته در سازمان قرار دارند، کمک می کند. این ساختار دهی به دانش باعث کارا و اثر بخش شدن فرایندهای حل مساله، یادگیری پویا، برنامه ریزی استراتژیک و تصمیم گیری می شود. مدیریت دانش بر شناسایی دانش و استخراج آن به روشی سیستماتیک تاکید دارد.
برانگیختن خلاقیت سازمانی و اختصاص دادن وقت مناسب برای آموزش دادن روشهای تفکر خلاق به پرسنل سازمان یک مسئله حیاتی است . برای ایجاد خلاقیت و محصولات جدید، مدیریت باید بین کارایی مدیریت دانش، تعهد علمیات هوشمند و عملکرد ابزارهای فنی یک تعادل پایدار برقرار نماید. یک ترکیب متناسب از منابع هوشمند می تواند به مدیران کمک کند تا مشکلات را بهتر پیش بینی نموده و تلاشهای ابتکاری را هدایت نمایند و به کارایی بیشتر مدیریت دانش یاری رسانند، ضمن آنکه بر دسترسی به اهداف سازمانی تمرکز داشته باشند.
از آنجا که در کشور ما تقویت ظرفیتهای تکنولوژیکی و عملیاتی از موضوعات محوری در عرصه رقابت پذیری است، R&D یا واحد تحقیق و توسعه در بنگاه های اقتصاد یکی راه حل منطقی و عملی برای تقویت بنیه رقابت پذیری و ارتقاء سطح تکنولوژیکی و مدیریتی می باشد. رویکرد استقرار تحقیق و توسعه در بنگاه اقتصادی از این مزیت برخوردار است که با انجام تحقیق و مطالعه علمی در سطح بنگاه به کلیه عوامل موثر در رقابت پذیری بصورت یکپارچه نگاه می کند و مطلوبترین ارتباط بین بخشی را در بنگاه ایجادکرده و اطلاعات و دانش فنی مورد لزوم را متناسب با یکدیگر در اختیار بخشهای مختلف قرار می دهد و بدین ترتیب موجب ایجاد هم افزایی هر چه بیشتر در بنگاه می شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله رسانه ها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تایرهای SBR
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 20:2 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله تایرهای SBR

مواد تشکیل دهنده تایرهای SBR
در ساختمان تایر از مواد شیمیایی، طبیعی و معدنی مختلفی استفاده می شود که هر یک در عملکرد تایر و نیز در جریلن تولید آن نقش خاصی را ایفا می کنند.
اصلی ترین مواد تشکیل دهنده تایر به شرح زیر است:
کائوچو
از نظر تهیه و فراوری ، کائوچو ها را به سه دسته تقسیم می کنند:
- کائوچوی طبیعی         Natural Rubber
- کائوچوی مصنوعی     Synthetic Rubber
- کائوچوی بازیافتی       Reclaim Rubber
کائوچوی طبیعی از شیره درخت مخصوصی که در مناطق استوایی و کشورهایی نظیر مالزی و تایلند می روید، به دست می آید.
از معروفترین نام های تجاری کائوچوی طبیعی میتوان به کائوچوی استاندارد مالزی یا SMR(Standard Malaysian Rubber) اشاره کرد.
کائوچوی مصنوعی نیز از مشتقات نفتی و محصول کارخانجات پتروشیمی است. از انواع کائوچوی مصنوعی میتوان بوتادین رابر (BR) و استایرن رابر(SBR) را نام برد.
هر یک از اجزاء مختلف تایر SBR شامل نسبت های مختلفی از کائوچوی طبیعی و مصنوعی هستند که این نسبت به خصوصیات فیزیکی مورد نیاز بستگی دارد. بعنوان مثال کائوچوی طبیعی دارای مقاومت حرارتی بالا و چسبندگی عالی است و به این دلیل در اجزاء درونی تر تایر SBR مثل لایه ها بیشتر کاربرد دارد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تایرهای SBR ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بینایی ربات ها
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 20:0 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بینایی ربات ها

بینایی ربات ها”ماشین”
اشاره :
از میان همه شاخه‌های هوش مصنوعی، شاید کاربردی‌ترین آن‌ها کامپیوتری و مکانیزه کردن سیستم‌های بینایی باشد. دامنه کاربرد این شاخه از فناوری در حال رشد، بسیار وسیع است و از کاربردهای عادی و معمولی مثل کنترل کیفیت خط تولید و نظارت ویدئویی گرفته تا تکنولوژی‌های جدید مثل اتومبیل‌های بدون راننده را دربرگرفته است. دامنه کاربردهای این تکنولوژی براساس تکنیک‌های مورد استفاده در آن‌ها تغییر می‌کند. دراین مقاله سعی داریم به شما نشان دهیم که سیستم‌های بینایی ماشین چگونه کار می‌کنند و مروری کوتاه بر اهداف، تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های موجود داشته باشیم و سعی داریم با نحوه کار بینایی ماشین و پیشرفت آن‌ها که مطابق با سیستم بینایی انسان است، آشنا شویم. در این متن، بررسی‌ خود را با دو مثال انجام می‌دهیم. اولی سیستم کنترل کیفیت خط تولید است که شامل نحوه عکس‌برداری و ذخیره و شیوه تفسیر عکس‌های گرفته شده به‌صورت خودکار است و دیگری به‌عنوان یک مثال پیچیده‌تر، چگونگی بینایی یک ربات را توضیح می‌دهد.
کنترل کیفیت خط تولید
یکی از کاربردهای بینایی ماشین در کنترل کیفیت خروجی کارخانه‌ها می‌باشد. شکل ۱ مثالی بسیار ساده از چنین سیستمی است. اجناس تولید‌شده در کارخانه که برروی یک نوار نقاله قرار گرفته‌اند و توسط یک دوربین CCD  برای آزمایش دیده می‌شوند و محصولات با کیفیتِ مناسب اجازه عبور پیدا خواهندکرد. چنانچه محصولی دارای استانداردهای مناسب نباشد از ادامه مسیر حذف می‌شود. معیار این استانداردها می‌تواند لبه‌های زائد، خراشیدگی و بادکردگی و تورم روی فلزات و بسیاری چیزهای دیگر باشد. در این مثال ما در پی یافتن مکانیزم خط تولید نیستیم و فقط می‌خواهیم ببینیم که یک شی تولیدشده چگونه استاندارد تشخیص داده شده و اجازه عبور می‌یابد و برعکس چگونه به بعضی از اشیاء اجازه عبور و ادامه دادن داده نمی‌شود.
 عکس‌برداری
در این مثال ما سعی در مکانیزه کردن فرآیندی یکنواخت داریم که به‌صورت معمول و تکراری توسط انسان انجام می‌شود. اولین مسأله و مشکل ما این است که چگونه عکس‌های تهیه شده از اشیایی که در حال حرکت بر روی نوار نقاله هستند را تبدیل به داده‌های قابل فهم و تفسیر برای سیستم نماییم، که این مشکل توسط دوربین CCD  حل می‌شود. عملکرد این دوربین را می‌توان به عملکرد چشم انسان که قادر است  سطوح  مختلف نور را تشخیص دهد تشبیه نمود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بینایی ربات ها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله نحوه استقرار تجهیزات و ماشین آلات در کارخانجات
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:56 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله نحوه استقرار تجهیزات و ماشین آلات در کارخانجات

فهرست مطالب
چگونگی استقرار یک سیستم نگهداری و تعمیرات جامع در یک کارخانه صنعتی
مقدمه
چرخه عمر Life cycle
ایجاد یک روش اجرای نگهداری و تعمیرات در یک واحد صنعتی بزرگترین تحول فرهنگی آن مجموعه می باشد لذا برای بالا بردن موفقیت خود ؛ از ترس ها و بدگمانی های پرسنل آگاه باشید . یک طرح اجرا شده که در معرض قضاوت عموم قرار می گیرد ؛ راه طولانی پیش رو دارد تا مورد تا”یید واقع شود . با تمرکز بر روی اصول عملکرد سیستم کار را شروع کنید و وقتی که درک کامل و اعتماد بوجود آمد ؛ تنظیمات دقیق شروع می شود .وقتی اطلاعات کافی جمع آوری شد ؛ تا”کیید به روی ماشین آلات منتقل می شود . پس از آن به پرسنل نشان خواهید داد که حمایت از سیستم مذکور موجب کاهش فعالیت های نگهداری و تعمیرات و رضایت شغلی بیشتری خواهد شد .
مقدمه
اغلب زمانی که یک واحد صنعتی برنامه جدیدی را آغاز می کند ؛ انتظارات از حصول نتایج آنی و جبران هزینه های انجام شده بواسطه اجرای این برنامه بسیار بالا می رود؛ بعضی از مدیران بر این باورند که کلیدی جادویی وجود دارد که وقتی این کلید چرخانده می شود تمام مشکلات آنان را حل می کند ؛ ولی چنین کلیدی وجود ندارد؛
تغییرات انجام شده در عملکرد نگهداری و تعمیرات(Maintenance)یکی از بزرگترین تغییرات فرهنگی در یک واحد صنعتی می باشد که هر سازمان با آن مواجه می شود .
معمولا” پرسنل شاهد برنامه هایی بوده است که بدون تغییری ماندگار از بین رفته اند و برای هر برنامه جدید نیز دلیلی وجود ندارد که آنها انتظار چیزی متفاوت را داشته باشند .
غلبه کردن بر این بدگمانی و عدم اعتمادی که به واسطه برنامه های پیشین بوجود آمده است نیازمند زمان و اعتماد راسخ به برنامه جدید و مشخص کردن نتایج ملموس از این برنامه می باشد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله نحوه استقرار تجهیزات و ماشین آلات در کارخانجات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت مسجد جامع بروجرد
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:54 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت مسجد جامع بروجرد

فهرست مطالب عناوین بخشهای مختلف پروژه
بخش اول :  نگاهی اجمالی به استان لرستان وشهرستان بروجرد
بخش دوم  :  بررسی خصوصیات اقلیمی استان وشهرستان بروجرد
و وضعیت اجتماعی آن
بخش سوم  :  میراث فرهنگی وآثارتاریخی بروجرد
بخش چهارم  : معرفی بنا
بخش پنجم   : مرمت
بخش ششم   : نقشه ها
nجغرافیای سیاسی وموقعیت جغرافیایی
n( 1 ـ ۱ )   موقعیت عمومی استان لرستان
nاستان لرستان درغرب ایران ودربخش کوهستانی سلسله جبال زاگرس بااشغال ۷۴/۱ درصدیعنی یک پنجاه وهفتم ازسطح کل کشوربامساحتی بالغ بر ۲/۲۸۸۰۳ کیلومترمربع درمقام سیزدهم ازنظرمساحت قراردارد.این استان ازجانب شمال به استان مرکزی وهمدان ، ازغرب به استان ایلام ، ازجنوب به استان خوزستان وازشرق به استان اصفهان محدوداست .
nاستان دارای موقعیتی به شرح زیراست :
طول جغرافیایی استان بین ۴۶ درجه و۵۱ دقیقه و۵۰ درجه و۳ دقیقه ازنصف النهارگرینویچ می باشد. بیشترین طول استان ازغرب به شرق است ومسافتی بالغ بر۴/۳۳۸ کیلومتروحداکثرعرض آن ازشمال به جنوب حدود ۶ /۲۰۱ کیلومتراست. جنوبی ترین قسمت آن درعرض ۳۴ درجه و۲۲ دقیقه وشمالی ترین قسمت آن دارای عرض ۳۵ درجه و۳۷ دقیقه است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت مسجد جامع بروجرد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله ایمنی تعاریف و تابلوهای هوشمند
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:52 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله ایمنی تعاریف و تابلوهای هوشمند

فهرست مطالب
مدیریت ایمنی تعاریف
ایمنی تعاریف صنعتی
تابلوی هوشمند مدیریت انرژی ساختمان
اجزای اصلی تشکیل دهنده تابلوی هوشمتد الکترونیک
ابعاد و قیمت فروش تابلوهای پیام نما ( متن متحرک )
مدیریت ایمنی تعاریف
مدیریت ایمنی ابزار تصمیم گیری در بهبود عملکرد مستمر یک سیستم است که در آن حفظ جان انسان‌ها به عنوان هدف غایی تعریف می‌شود. در سیستم حمل و نقل نیز بخش ایمنی همواره جایگاه خاصی داشته است ولیکن امروزه با توجه به شناسایی و بروز انواع خطرات و بحران‌های ناشی از آن که تا پیش از این از یک سو برخورد با آنها در سیستم ایمنی تعریف نشده بود و از سوی دیگر در حد توان بخش ایمنی سازمان نبوده است، مطرح گردیده. جهت مقابله با این خطرات از شیوه‌های مدیریت ریسک و مدیریت بحران در سطوح بالای سازمان به صورت غیرمنسجم استفاده می‌گردد.
جهت برخورد ساختار یافته با خطرات و حوادث ناشی از آن لازم است تا از مدیریت ایمنی، بحران و ریسک در کنار یکدیگر استفاده شود. در این مطالعه با بررسی هر یک از این روش‌های مدیریتی از لحاظ مراحل، فرآیندها و حیطه عملکرد به مقایسه کارکرد آنها بر حسب سه شاخص محدوده تحت پوشش، چرخه مدیریت و نوع و منشأ خطرات پرداخته شده است. سپس جایگاه و نقش هر کدام از این شیوه‌ها در برخورد با خطرات و حوادث منتج شده از آنها در سه بخش شناخت، برنامه‌ریزی و عملیات مشخص گردیده. در نتیجه نظام ساختار یافته‌ای جهت برخورد با خطرات و حوادث ناشی از آن با بهره‌گیری از سه شیوه مدیریتی ذکر شده ارائه گردیده است که در آن مدیریت ریسک همانند چتری مدیریت ایمنی و مدیریت بحران را دربرمی‌گیرد

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله ایمنی تعاریف و تابلوهای هوشمند ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله کنترل کیفیت و طراحی کالا
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:50 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله کنترل کیفیت و طراحی کالا

فهرست مطالب
کیفیت کالا
امروزه به کیفیت کالا بعنوان یک امر ساختنی توجه می‌شود نه یک مساله کنترل کردنی . تولید یک کالا با کیفیت مناسب نیاز به بهبود عملکرد کلیه قسمتهای دخیل در تولید آن کالا دارد. کنترل کیفیت مواد اولیه، قطعات ساخته شده و نیمه‌ساخته‌ای که محصول از مونتاژ آنها بوجود می‌آید ضروری است ، اما کافی نیست . علاوه بر موارد مذکور باید نظارت و طراحی دقیقی بر کنترل در حین تولید و طراحی بعمل آید. انجام این کار مستلزم طراحی یک سامانه کنترل کیفیت یکپارچه IQC می‌باشد. اگر چه سابق بر این روشهای TQC به همین منظور استفاده شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که اجرای IQC آسانتر از TQC باشد. طراحی و اجرای یک سیستم IQC علاوه بر آسان بودن، بیشتر مزایای یک سیستم TQC را به همراه دارد. سیستم IQC مورد نظر از ادغام دو سیستم کنترل کیفیت آماری و سیستم کنترل فرآیند آماری در مجاورت یک سیستم اطلاعات کیفیت حاصل می‌شود. واحد مورد بررسی این مطالعه یک شرکت بزرگ ماشین‌آلات صنعتی می‌باشد که مدل IQC برای آن طراحی و اجرا گردیده است .
صنعت بسته بندی و طراحی کالا
می توان گفت زبان تولید،بسته بندی وارایه کالا با شکل مناسب دربازار است.لزوم نگرش سیستماتیک به صنایع بسته بندی ،امروز بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود.تنگناهای اقتصادی موجودوکاهش نقدینگی وسرمایه درگردش واحدهای تولیدی،کاهش منابع تامین کننده در آمدهای مالی همه وهمه اهمیت نقش صنعت بسته بندی ولزوم نگرش مدیریتی وسیستماتیک رابیشتر ایجاب می کند.درجهان امروز محصولات بسته بندی شده دارای ویژگیهای کاملا شناخته شده است ،امامتاسفانه هنوز نقش اقتصادی ،اجتماعی بسته بندی از سوی بسیاری از تولید کنندگان کشور به درستی درک نشده است وآگاهی لازم نسبت به آن به عنوان یک ابزار بازاریابی در بازارهای داخلی وخارجی وجودندارد.
کیفیت بسته بندی ایران نسبت به بسته بندیهای  خارجی درسطح بسیار پایینی قراردارد.باتمام اهمیتی که بسته بندی دارد وپیوسته توسط مسئولان به آن اشاره می شود،بسته بندی هنوز هویت صنفی یا صنعتی پیدانکرده وواحدهای تولیدی همچنان برای پیداکردن یک روش یایک ماشین بسته بندی مناسب محصول خود سردرگم هستند.دراین رابطه می توان به فقدان بسته بندی مناسب درمورد برخی کالاهای صادراتی مانند زعفران اشاره نمود که عموما به صورت فله ای صادر می شود.درپاره ای ازموارد بسته بندی بعضی ازمحموله های صادرشده به کشورهای پیشرفته بدلیل مغایرت  با قوانین مربوط به محیط زیست ،به خودداری واردکنندگان این کشورها از تحویل گرفتن کالا منتهی شده است.درمواردی بدنبال بی توجهی تولید کنندگان وصادر کنندگان نسبت به استانداردهاوالزامات کشورهای واردکننده ،کالاهای  مزبورقابل قبول در آن کشورها محسوب نشده است دور ریخته ویا مرجوع شده اند

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کنترل کیفیت و طراحی کالا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله ارتعاشات در نانولوله هاى کربنى
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:48 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله ارتعاشات در نانولوله هاى کربنى

مقدمه :
عصر حاضررا شاید بتوان عصر کربن نام نهاد زیرا این ماده کاربرد وسیعی در صنایع مختلف پیدا کرده است. دراین بین، نانولوله های کربن [۱]و فلورن ها ،[۲]توجه دانشمندان را بیتشر از دیگر شکهای کربن به خود جلب کرده اند. اگرچه مدت زیادی از کشف  نانولوله های کربن و فلورن نمی گذرد ولی تحقیقات وسیعی در زمینه شناسایی ، ساخت و بکارگیری آنها در صنایع مختلف انجام شده و پیشرفت های زیادی نیز در این رابطه صورت گرفته است .
تاریخچه:
تا سال ۱۹۸۰ تنها چهار نوع کربن شناخته شده بود: گرافیت، الماس ، لانسدیلایت[۳]  و کربن شکل یا آمورف . درشکل های زیر ساختار کریستالی سه نوع اول نشان داده شده است.
کشف فلورن ها نیز مانند بسیاری دیگر از اکتشافات به صورت اتفاقی رخ داده است. در حالی که قبل از کشف فلورن ها توافق کلی بر روی ناپایداری اتم های کربن وجود داشت دانشمندان روسی با استفاده از محاسبات نشان داده بودند که مولکول فلورن در حالت گازی می تواند پایدار باشد. در سال ۱۹۸۵ کروتو[۴] و اسمالی [۵] در حین اسپکتروسکوپی نمونه های بخار کربن به نتایج جالبی دست یافتند. در اینجا بود که فلورن ها کشف شدند و پایداری آنها در فاز گازی نیز به صورت عملی اثبات گشت.
البته شواهدی نیز وجود دارد که برای اولین بار در دهه ۷۰ فیبرهای کربن با ابعاد نانومتری توسط میرینوبو اندو[۶]به عنوان بخشی از پروژه دکترای وی در دانشگاه اورلان [۷] واقع در فرانسه ساخته شده است. وی فیبرهایی به قطر ۷ نانومتر را با استفاده از تکنیک رشد بخار تهیه نمود اما بدلیل ناشناخته بودن، این فیبرها به عنوان نانولوله شناخته نشدند و به صورت سیستماتیک نیز مورد مطالعه قرار نگرفتند.
پس از آن در سال ۱۹۹۱ کشف نانولوله  های کربن بوسیله یک متخصص ژاپنی میکروسکوپ های الکترونی ، به نام سومیوایجیما[۸] در حالی که مشغول مطالعه نشست مواد بر روی کاتد به هنگام ساخت فلورن ها به روش تبخیر با قوس الکتریکی بود، صورت گرفت. کمی بعد توماس ابزن[۹]و پیولیکل آجین[۱۰] از آزمایشکاه آقای ایجیما نشان دادند که چگونه می توان نانولوله های کربن را بوسیله تغییر در شرایط  تبخیر قوس الکتریکی به صورت انبوه تولید نمود . این امر باعث گسترش امکان مطالعه خواص فیزیکی و شیمیایی نانو لوله  های کربن در آزمایشگاه ها در سراسر جهان گشت.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله ارتعاشات در نانولوله هاى کربنى ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت بررسی اجمالی مونوریل در جهان و ایران
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:46 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت بررسی اجمالی مونوریل در جهان و ایران

فهرست مطالب
تاریخچه سیستم های حمل و نقل ریلی
•استفاده از سیستم های ریلی به قرن ۱۹ میلادی بر می گردد.
•در ایالات متحده به طور گسترده ای از واگن ها و ترامواهای اسبی استفاده می شد.
•در سال ۱۸۷۲ م. که بسیاری از اسب ها مردند، متخصصان بدنبال جانشینی برای آن گشتند.
•در سال ۱۸۸۲ نخستین تراموای الکتریکی توسط توماس ادیسون اختراع و  در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت.
حمل و نقل ریلی سبک چیست؟
•براساس تعریف U.I.T.P حمل و نقل ریلی سبک، نخستین سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری است که برای طی قسمت اعظم مسیرش از خطوط ویژه بهره برده و این خطوط را در صورت لزوم می توان به یک سیستم چراغ راهنما مجهز کرد.
•International Association of Public Transport (UITP) یک موسسه غیرانتفاعی بین المللی است که وظیفه اصلی آن، ارتقای حمل و نقل عمومی می باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت بررسی اجمالی مونوریل در جهان و ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه بررسی عملکرد STATCOM در پایداری سیستم قدرت
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:44 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه بررسی عملکرد STATCOM در پایداری سیستم قدرت

فهرست مطالب فصل اول
مقدمه
 بیش از ۱۲۰ سال می‌گذرد که انرژی الکتریکی و توان الکتریکی پا به عرصه زندگی انسان گذاشته است ، در ابتدا دوسیستم جریان متناوب و جریان مستقیم مطرح بود(سیستم ac  و dc) ، که سیستم جریان مستقیم توسط ادیسون مورد مطالعه وپیگیری بود و سیستم جریان متناوب با ابداعات عملی نیکولا تسلا به صورت عملی مورد استفاده قرار گرفت . طولی نکشید که سیستم انتقال ac بر سیستم dc برتری یافت . پیشرفت تکنولوژی و احتیاج روزافزون بشر به انرژی الکتریکی باعث بزرگ شدن سیستم قدرت شد.
با بزرگ شدن شبکه قدرت و به دنبال آن پیچیده تر شدن سیستم مسائل انتقال توان  وپایداری آن مطرح شد.پایداری سیستم قدرت به توانایی ماشین‌های سنکرون آن در گذر از یک نقطه کار حالت مانا متعاقب یک اغتشاش ، به یک نقطه کار حالت مانای دیگر بدون از دست دادن سنکرونیسم  اشاره می‌کند.
سه نوع پایداری در سیستم قدرت مطرح است:
پایداری حالت مانا
پایداری گذرا
پایداری دینامیکی
پایداری حالت مانا به تغییرات آرام و تدریجی در نقاط کار مربوط است. مطالعات پایداری حالت مانا که اغلب توسط برنامه کامپیوتری پخش بار[۱] صورت می‌گیرد به ما اطمینان می‌بخشد که زوایای فاز خطوط انتقال خیلی زیاد نیستند و ولتاژ باس‌ها به مقادیر نامی نزدیک‌اند وژنراتورها ، خطوط انتقال ، ترانسفورماتورها و تجهیزات دیگر دارای اضافه بار نمی‌باشند.
پایداری گذرا[۲] به اغتشاشات عمده مانند از دست رفتن تولید ، عملیات کلید زنی خط ، عیوب وتغییر ناگهانی در بار مربوط است . پس از ایجاد یک اغتشاش ، فرکانس ماشین سنکرون ،  اغتشاشات گذرایی را نسبت به فرکانس سنکرون (۶۰ هرتز) تجربه می‌کند و زاویه توان ماشین تغییر می‌نماید . هدف از مطالعه پایداری گذرا این است که بفهمیم ماشین ها به یک زاویه توان حالت مانای جدید باز خواهند گشت یا نه . تغییر در سیلان توان وولتاژ باس ها نیز مورد نظر است .
الگرد یک مقایسه زیبا بین برنامه پایداری گذرای سیستم قدرت و سیستم مکانیکی انجام داده است . همانطوری که در شکل-۱-۱ نشان داده شده است تعدادی جرم که نشانگر ژنراتورهای یک سیستم قدرت می باشد ، از یک شبکه شامل رشته‌های کشسان که به منزله خطوط انتقال انرژی الکتریکی هستند ، آویزان شده است(متناظر با حالتی که هر خط انتقال در کمتر از حد پایداری ایستای خود بهره برداری می‌شود ). در این لحظه فرض کنید که یکی از رشته ها به ناگهان بریده شود   ( متناظر با خروج ناگهانی یک خط الکتریکی از مدار ) این امر منجر به نوسانات گذرا و هم بستر تمامی جرمها خواهد شد ودر ضمن نیروهای کششی رشته ها نیز دچار نوسان خواهند شد . سیستم نهایتاً به یک نقطه کار جدید با یک مجموعه جدید از نیروهای وارد بر رشته ها می‌رسد و یا این که رشته‌های دیگری پاره شده و نتیجه حاصله یک شبکه ضعیف تر وپیامد آن فروپاشی[۳] سیستم است . یعنی ، برای یک اغتشاش ، سیستم یا به صورت گذرا پایدار و یا ناپایدار است .


۱ – Dispatch
1-  Transient Stability
2-  Voltage Collapse

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی عملکرد STATCOM در پایداری سیستم قدرت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت تعمیرات و نگهداری وبررسی انواع روشهای آن
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:40 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت تعمیرات و نگهداری وبررسی انواع روشهای آن

فهرست مطالب
تعریف نگهداری
به مجموعه فعالیتهایی که به طور مشخص و معمولا به صورت برنامه ریزی شده و با هدف جلوگیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات انجام گرفته و با این کار قابلیت اطمینان(reliability) و در دسترس بودن(availability) آنها را افزایش می دهند، فعالیتهای نگهداری لقب می دهیم.
تعریف تعمیرات
شامل مجموعه فعالیتهایی است که بر روی یک سیستم یا   وسیـــله ای که دچار خرابی و از کارافتادگی گردیده ،    انجام می دهیم تا آن را به حالت آماده و قابل بهره برداری بازگردانده و در جهت انجام وظیفه ای که به آن محول گشته است آماده اش سازیم.
نگرش آماری به بحث نت
از کارافتادگی هر وسیله یا سیستم ، یک متغیر تصادفی است که می توان وقوع آن را بصورت تخمینی پیش بینی کرده و برای رفع و تعمیر آن ، آمادگی لازم را از قبل احراز نمود

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت تعمیرات و نگهداری وبررسی انواع روشهای آن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:37 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت

مقدمه
تعریف مدیریت
مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی برمبنای یک نظام ارزشی پذیرفته شده است که از طریق برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج منابع و امکانات هدایت ، کنترل عملیات برای دستیابی به اهداف تعیین شده ، صورت می گیرد . این تعریف ، پنج نکته اساسی ذیل را که در زیر مبنای مفاهیم کلی مدیریت در حوزه های نظری پردازی و کاربرد هستند ، در بر دارد : 
پنج نکته اساسی
مدیریت یک فراینداست .
مدیریت بر هدایت تشکیلات انسانی دلالت دارد .
مدیریت مؤثر مبتنی بر تصمیم گیری مناسب و دستیابی به نتایج مطلوب است.
مدیریت کارا، متضمن تخصیص و مصرف مدبرانه منابع است .
مدیریت بر فعالیتهای هدفدار ، تمرکز دارد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت تکنیک های تصمیم گیری در مدیریت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت بررسی مدل‌ها و نرم‌افزارهای شبیه‌سازی المانی ترافیک
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:34 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت بررسی مدل‌ها و نرم‌افزارهای شبیه‌سازی المانی ترافیک

فهرست مطالب
مدل های شبیه‌سازی المانی
—این مدل‌ها الگوریتم‌های مختلف و مدل‌های رفتاری رانندگان را برای شبیه‌سازی حرکت وسایل نقلیه در یک شبکه به کار می‌برند.
—در این مدل‌ها در هر ثانیه موقعیت و سرعت وسایل نقلیه در شبکه بر پایه خصوصیات و عملکرد راننده و وسیله نقلیه، وسایل کنترل ترافیکی و خصوصیات جاده‌ها می‌تواند بهنگام شود.
برای در نظر گرفتن شرایط ترافیک واقعی‌تر خصوصیات پیش فرض راننده و وسیله نقلیه در شرایط مختلف می‌تواند اصلاح شود.
برای مشخص کردن خصوصیات و عملکرد راننده و وسیله نقلیه ازالگوریتم‌های زیر استفاده می‌شود:
—الگوریتم جریان ماشین Car Following Algorithm
—الگوریتم تغییر مسیر حرکت Lane Changing Algorithms
—الگوریتم گپ قابل قبول    Gap Acceptance Algorithms……….

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت بررسی مدل‌ها و نرم‌افزارهای شبیه‌سازی المانی ترافیک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود گزارش کارآموزی تابلوهای خازنی
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:32 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

گزارش کارآموزی تابلوهای خازنی

˜  فهرست :
۱-مقدمه
۲-اصول
v     توان اکتیو
v     توان رأکتیو
v     توان ظاهری
v     ضریب توان
۳-جبران سازی و انواع آن
v     جبران سازی انفرادی
v     جبران سازی گروهی
v     جبران سازی مرکزی
v     جبران سازی مخلوط ( ترکیبی )
۴-تعیین خازن مورد نیاز
۵-جبران سازی در موتور
۶-تجهیزات تنظیم توان رأکتیو
۷- رگولاتور توان رأکتیو
۸-هارمونیک
۹- نظارت بر  سیستم های تصحیح ضریب توان در محیط های صنعتی
v     در شبکه های فشار ضعیف داخلی
v     در شبکه های فشار متوسط
۱۰-اهمیت تأسیسات الکتریکی
۱۱-محاسبه ظرفیت خازن به روش امروز
۱- مقدمه :
تصحیح ضریب توان یکی از بهترین سرمایه گذاریها برای کاهش هزینه های انرژی است که در زمانی اندک هزینه خود را بر می گرداند . پیشرفتهای صورت گرفته در سالهای اخیر ، قابلیت اطمینان و ظرفیت سیستم های جبران سازی را افزایش داده و نصب آن را ساده نموده است .
در بسیاری از موارد طراحی سیستم و برآورد ابعاد آن ، به دلیل افزایش سالانه هارمونیک ها چه در شبکه های فشار ضعیف و چه در شبکه های متوسط سخت تر شده است . مبدل های قدرت ، کنترل کننده های موتوری ، مبدل های فرکانس ثابت ، تلویزیون ها و کامپیوترها به شبکه هارمونیک تزریق می کنند . این هارمونیک ها ممکن است توسط امپرانسها و خازن های شبکه تقویت شود .
باید در موقع طراحیهای اولیه راه حلهایی اساسی پیش بینی شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری گردد .
سیستم های تصحیح ضریب توان برای کاهش هزینه ها نصب می شوند و در طول مدت ۵/۱ تا ۳ سال هزینه خود را بر می گردانند و بعد از آن سیستم به سود دهی می رسد . بنابراین سیستم جبران سازی باید تا مدت زیادی به کار خود ادامه دهد .
یکی از بزرگترین چالش ها ساخت خازن هایی با قیمت کمتر و طول عمر بیشتر است .
معمولا خازن ها باید بتوانند :
۱-                جریانی ۲ برابر جریان نامی خود در سطح ۴۰۰ ولت را به صورت دائمی تحمل کنند .
۲-                 جریان های لحظه ای تا حدود ۳۳۰ برابر جریان نامی در سطح ۴۰۰ ولت را تحمل کنند .
۳-                اضافه ولتاژ ۴۴۰ ولت تا ۵۲۵ ولت در سطح ۴۰۰ ولت را تحمل کنند .
۴-                دمای بدنه حدود  تا  را تحمل کنند .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کارآموزی تابلوهای خازنی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مساجد
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:30 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مساجد

مساجد
مساجد اولیه
با ورود مسلمین به ایران ،اولین بناهایی که توسط آنها در شهرها فتح شده بنا گردید ، مساجد بودند . این ابنیه معمولاً در نقاط مرکزی و مهم شهر و برخی بر  روی پرستشگاههای زرتشتی بنا می شوند نظیر مسجد یزدخواست که بر روی آتشکده بنا شده است و مسجد جامع بروجرد که آثار به دست آمده بر اثر بررسی ها و سونداژها نشان می دهد که بر روی آتشکده ای نیمه ویران ساخته شده است و مسجد نیریز که از تبدیل چهار طاقی به صورت مسجد درآمده که بر روی مهرابه ای بنا گردیده است که نظیر آن مسجد جامع زواره می باشد که با بررسی های اخیر معلوم گردیده بر روی مهرابه احداث شده است .
اولین مسجد در زمان پیامبر (ص) در شهر مدینه و به دست انصار ساخته شد . این مسجد که به شکل مربع و مصالح آن از خشت و سنگ لاشه بود ، ابتدا شکل سرپناهی با ستون هایی از درخت نخل و پوششی از نی و بوریا برای جلوگیری از تابش شدید نور آفتاب داشت که بعدها همین سرپناه به شبستان تبدیل شد ، اطراف مسجد نیز صفه هایی به نام صحابه پیغمبر از جمله ابوذر به وجود آمد .
مسجد بروجرد
عناصر مشترک در مساجد
به طورکلی مساجد دارای عناصر مشترکی هستند که آنها را از سایر بناها متمایز می سازد.
این عناصر مشترک عبارت اند از : صحن ، ایوان ، رواق ،مناره ، گنبد ، شبستان و محراب ولی باید توجه داشت که بعضی از مساجد فاقد صحن و مناره هستند مانند مسجد شیخ لطف الله اصفهان و تعدادی از مساجد اولیه اسلامی نیز ایوان و گنبد ندارند مانند تاریخانه دامغان . اما هیچ مسجدی نمی تواند محراب نداشته باشد بنابراین کلیه عناصر ذکر شده ، به نوعی ، کم یا زیاد در ساختمان مساجد اسلامی به کار گرفته شده اند . مثلاً بعضی از مساجد دارای چندین محراب هستند مانند مسجد جامع اصفهان که ۹ محراب دارد ولی اکثر مساجد دارای یک محراب در جنوب مسجدند . در ساختار بعضی از مساجد طاق نماها ، نقش اساسی و کاربردی دارند در صورتی که در برخی دیگر منحصراً دارای جنبه زیبایی شناختی و تزیینی و ایجاد تقارن و خارج کردن دیوارها از شکل یکنواختی می باشد .
صحن و حیاط
یکی از عناصر مهم معماری مساجد اسلامی ، صحن و حیاط است که به دلیل پیروی از طرح و نقشه اولین مسجد جهان (مسجد النبی) طرح مربع و با مربع مستطیل دارد و فضایی آزاد و روحانی را برای واردین به مسجد ایجاد می کند . در واقع شکل و فرم و عناصر تزیینی ابتدا در همین صحن ها به نمایش در می آیند و شما هنگام ورود به مسجد بسیاری از عناصر معماری و تزیینات وابسته به معماری را یکجا مشاهده می کنید .
در وسط صحن حیاط ، آب مظهر پاکیزگی و نظافت در حوض بزرگی که با فضاسازی بنا به صورت دایره و یا مربع و مستطیل و یا هشت گوش متناسب است ، متجلی می شود . معمولاً معماران چیره دست تمام  دانش ها و رموز معماری خود را در یک بنای مقدس به کار           می بردند . از این رو ، محل حوض را در جایی انتخاب می کردند که لااقل تصویر بخش اعظمی از بنا به ویژه ایوان ها و طاق نماهای زیبا که دارای تزئینات و رنگ های الوان بودند کاملاً در حوض منعکس شود . هنگامی که این آیینه کاذب ، با موج کوچکی شکسته می شود ، انسان متفکر و عارف به چشم دل می بیند که هیچ چیز جز ذات اقدس پروردگاری پایدار نیست (کل من علیها فان)  بنابراین حوض علاوه بر کارکردن که برای وضو ساختن دارد ، نمادی تزیینی نیز به شمار می رود . در بعضی از مساجد مانند مسجد عتیق شیراز بر روی حوض ، سکو یا تختگاهی ساخته اند که پایه های آن در حوض بود . در بالای این سکو که به آن «خدای خانه» می گویند مؤمنین دور از دسترس مردم عادی ، به تلاوت قرآن مجید می پرداختند .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مساجد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود بررسی دیدگاه کارکنان در مورد تأثیر عوامل فشارزای سازمانی بر عملکرد و بهبود آن
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 19:27 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

بررسی دیدگاه کارکنان در مورد تأثیر عوامل فشارزای سازمانی بر عملکرد و بهبود آن

 چکیده
در دنیای پیشرفته و فراصنعتی امروز، فشارهای روانی سازمانی در زندگی شغلی افراد، مشکلات فراوانی ایجاد نموده است. نگرانی افراد نسبت به کار و مسائل مربوط به محیط‌کاری، محیط اجتماعی، اقتصادی و نیازهای متفاوت، انتظارات سازمان از کارمند یا تغییر در تکنولوژی، مشکلات مدیریتی، سیستم‌های پیچیدۀ اطلاعاتی و ترس افراد از عقب افتادگی اطلاعات و غیره، همه باعث می‌شوند تا افراد بیشتر اوقات زندگی روزمره و زندگی کاری را همراه با هیجانات، تنشها، نگرانیها و بیم و امیدهای گوناگون به پایان برسانند که در اکثر موارد با ظرفیتهای بدنی و روانی آنها سازگار نیست. پژوهش حاضر در سال ۱۳۷۸ در یک سازمان دولتی انجام گردید و هدف آن شناسایی، تشخیص، ارزیابی و مقایسۀ عوامل فشارزای سازمانی و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان است. 
این تحقیق از نوع کاربردی بوده است. جامعۀ آماری در این تحقیق، شامل کارکنان ادارۀ آموزش و پرورش است که از سه گروه، مدیران ارشد و مدیران میانی، سرپرستان و سایر کارکنان تشکیل می‌شوند. این پژوهش توصیفی- پیمایشی از شاخه تحقیقات میدانی است و یافته‌های آن از طریق کتابخانه‌ای و میدانی، با کمک پرسشنامه گردآوری و از طریق آمار توصیفی و استباطی شش فرضیه فرعی و یک فرضیۀ اصلی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بیانگر آن است که بین عملکرد کارکنان (متغیروابسته) با عوامل فشارزای سازمانی (متغیرمستقل)؛ نظیر خط مشی سازمانی، ساختار سازمانی، فرآیند سازمانی، تعارض نقش، گرانباری نقش و روابط بین افراد، رابطه‌ای معنادار وجود دارد. به بیان دیگر، عملکرد کارکنان تحت تأثیر عوامل فشارزای سازمانی  است. در پایان نیز، برای غلبه بر عوامل فشارزای سازمانی و افزایش عملکرد کارکنان در سازمان، پیشنهادهایی ارائه می‌گردد.
۱- استرس (stress) در کتب رفتار سازمانی با معنای مختلفی ترجمه شده است:
- در کتاب رفتار سازمانی لوتانز، ترجمه غلامعلی سرمد، معادل فشارروانی قلمداد شده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود بررسی دیدگاه کارکنان در مورد تأثیر عوامل فشارزای سازمانی بر عملکرد و بهبود آن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی فرآیند تولید و کاربرد الیاف فوق ظریف و نانو
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 13:13 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی فرآیند تولید و کاربرد الیاف فوق ظریف و نانو

فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول : نانو تکنولوژی و تاریخچه تولید الیاف نانو
۱-۱)مقدمه ۳
۲-۱)نانو مواد و طبقه بندی آنها ۴
۱-۲-۱)نانو فیلمهای نازک ۵
۲-۲-۱)نانو پوششها ۶
۳-۲-۱)نانو خوشه ها ۷
۴-۲-۱)نانو سیمها ونانو لوله ها ۸
۵-۲-۱)روزنه های نانو ۹
۶-۲-۱)نانو ذرات ۹
۳-۱)الیاف نانو ۱۰
۴-۱)تاریخچه تولید الیاف نانو ۱۱
فصل دوم : روشهای تولید الیاف نانو
۱)تهیه الیاف نانو به روش کا تا لیزور شناور ۱۸
اثر سولفور ۲۱
اثر دمای تبخیر ماده خام ۲۳
اثر هیدروژن ۲۵
۲)ریسندگی الکترو اسپینینگ ۲۷
۱-۲)تئوری و فرایند ریسندگی الکترو اسپینینگ ۲۷
۲-۲)ریسندگی الکترو اسپینینگ ۲۹
۱-۲-۲)ریسندگی الکترو اسپری ۲۹
۲-۲-۲)ریسندگی الکترو مذاب ۳۰
۳-۲-۲)ریسندگی الکترو محلول ۳۲
۳-۲)شروع جریان سیال پلیمری وتشکیل مخروط تیلور ۳۵
۴-۲)ناپایداری خمشی ۳۶
۵-۲)ریسندگی الیاف نانو پلیمری ۳۸
۶-۲)ساختار ومورفولوژی الیاف نانو پلیمری ۳۸
۷-۲)پارامترهای فرایند و مورفولوژی لیف ۳۹
۱-۷-۲)ولتاژ اعمال شده ۳۹
۲-۷-۲)فاصله جمع کننده-نازل ۴۰
۳-۷-۲)شدت جریان پلیمر ۴۱
۴-۷-۲)محیط ریسندگی ۴۱
۸-۲)پارامترهای محلول ۴۲
۱-۸-۲)غلظت محلول ۴۲
۲-۸-۲)رسانایی محلول ۴۳
۳-۸-۲)فراریت حلال ۴۳
۴-۸-۲)اثر ویسکوزیته ۴۴
۹-۲)خواص الیاف نانو ۴۵
۱-۹-۲)خواص حرارتی ۴۵
۲-۹-۲)خواص مکانیکی ۴۶
۱۰-۲)مزایای ریسندگی الکترو ۴۶
۱۱-۲)معایب ریسندگی الکترو ۴۸
۱۲-۲)بررسی اهداف ایده ال در ریسندگی الکترو ۴۹
۱۳-۲)ریسندگی الیاف دو جزئی پهلو به پهلو ۵۱
۱۴-۲)خصوصیات الیاف الکترو ریسیده شده ۵۳
۱۵-۲)ریسندگی الکتریکی الیاف نانو از محلولهای پلیمری ۵۴
۱۶-۲)ریسندگی الکترو الیاف پر شده با نانو تیوبهای کربن ۵۸
۱۷-۲)تعیین خصوصیات مکانیکی و ساختاری الیاف کربن الکترو ریسیده شده ۶۸
فصل سوم : کاربردهای مختلف الیاف نانو و نانوتکنولوژی در صنعت نساجی
مقدمه ۸۴
۱-۳)الیاف نانو گرافیت و کربن ۸۵
۲-۳)نمونه بافت و تزریق دارو ۸۵
۳-۳)الیاف نانو با خاصیت کا تا لیزوری ۸۷
۴-۳)فیلتراسیون ۸۸
۵-۳)کاربرد های کامپوزیتی ۹۰
۶-۳)کاربرد های پزشکی ۹۱
۱-۶-۳)پیوندهای شیمیایی ۹۱
۲-۶-۳)نمونه بافت ۹۲
۳-۶-۳)پوشش زخم ۹۳
۴-۶-۳)تزریق دارو ۹۴
۵-۶-۳)دندانپزشکی ۹۴
۷-۳)مواد آرایشی ۹۵
۸-۳)لباس محافظتی ۹۶
۹-۳)کاربرد الکتریکی و نوری ۹۷
۱۰-۳)کشاورزی ۹۷
۱۱-۳)کاربردهای نانو تکنولوژی در نساجی ۹۸
۱-۱۱-۳)دفع آب(ابگریزی) ۹۸
۲-۱۱-۳)محافظت در برابر اشعه uv 100
3 -11-3)ضد باکتری ۱۰۱
۴-۱۱-۳)آنتی استاتیک ۱۰۳
۵-۱۱-۳)ضد چروک ۱۰۴
۱۲-۳)کنترل کیفیت در تولید کامپوزیتهای الیاف نانو الکترو اسپان ۱۰۵
توزیع یکنواختی الیاف نانو ۱۰۶
سنجش الیاف بصورت اتوماتیک ۱۰۸
آزمایش مقاومت در برابر عوامل محیطی ۱۰۹
دستگاه آزمایش خمیدگی DL 110
13-3)الیاف نانو کامپوزیت الکترو اسپان برای تشخیص بیو لوژیکی اوره ۱۱۱
۱۴-۳)تاثیر افرودن الیاف کربن بر روی خواص مکانیکی و کریستالی شدن پلی پروپیلن ۱۱۶
ضمیمه ۱۲۵
نتیجه ۱۲۹
منابع و مآخذ ۱۳۱
چکیده :
به منظور تولید الیاف نانو دو روش کلی وجود دارد، روش اول، تولید الیاف با استفاده از کاتالیزور می باشد که در این روش الیاف در بستر مخصوص یا محلول اختصاص داده شده منعقد می شوند، استفاده از کاتالیزور شناور برای تولید مناسب تر از کاتالیزور دانه دار شده
می باشد زیرا میزان کاتالیزور موجود در بستر محلول همواره تحت کنترل می باشد. روش دیگر تولید الکتروریسی می باشد که می توان نانو الیاف منفرد و ممتد را به میزان تولید بالا تهیه نمود. در این روش نانو الیاف پلیمری می توانند مستقیماً از محلول پلیمری به نانو الیاف پلیمری تبدیل شوند.
الکتروریسی ریسیدن نانو الیاف پلیمری تا قطر چند ده نانو متر، روشی است که تکیه بر نیروهای الکترواستاتیکی دارد. در این فرآیند، بین قطره ای از محلول پلیمری یا مذاب که در نوک نازل آویزان است و یک صفحه فلزی جمع کننده پتانسیل الکتریکی اعمال می شود. با بالا رفتن میدان الکتریکی قطره پلیمری شروع به کشیده شدن می کند تا اینکه این نیرو بر نیروی تنش سطحی قطره غلبه کرده و یک جت شارژ شده بسیار نازک از محلول پلیمری از سطح قطره خارج شده و به سمت فلز جمع کننده سرعت می گیرد. پس از طی مسیر کوتاهی دافعه متقابل شارژهای حمل شده در سطح جت، آنرا خم کرده و جت، مسیر خود را بصورت مارپیچ و حلقه ای ادامه خواهد داد. بدین ترتیب جت در فاصله کم نازل تا جمع کننده
می تواند مسیر بسیار زیادی را طی کرده، تا نیروهای الکتریکی آنرا هزاران بار کشیده و ظریف نمایند.
استفاده از این تکنولوژی های جدید ما را در انجام کارهایی که زمانی غیر ممکن
می نموده رهنمون می سازد، در سال های اخیر از این شیوه برای ساخت الیاف نانو در محدوده وسیعی از پلیمرها و در کاربردهای مختلف نظیر ساخت فیلترها، تقویت در کامپوزیت ها، کامپوزیت های شفاف، نانو الیاف کربن، نانو الیاف هادی، نانو الیاف توخالی، نانو الیاف سرامیکی، سنسورهای بسیار حساس، قالب برای رشد بافت زنده بدن، پر کردن بافت های آسیب دیده، بافت های ضد باکتری، حمل دارو، پوشش زخم، ماسک های آرایشی و … به کار رفته است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی فرآیند تولید و کاربرد الیاف فوق ظریف و نانو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله اثر گیج پارچه حلقوی پودی بر سیگنال تنفسی لباس هوشمند
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 13:10 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله اثر گیج پارچه حلقوی پودی بر سیگنال تنفسی لباس هوشمند

فهرست
مقدمه ۱
فصل اول
۱- منسوجات هوشمند و بررسی تحقیقات انجام شده ۳
۱-۱- منسوجات هوشمند و علائم حیاتی بدن انسان ۴
۱-۱-۱- معرفی منسوجات هوشمند ۴
۱-۱-۱-۱- منسوجات قابل پوشش (منــــــسوجات هوشمند قابل پوشش) ۵
۱-۱-۱-۲- منسوجات صنعتی غیر قابل پوشش (منسوجات هوشمند غیر قابل پوشش )۶
۱-۱-۲- علائم سلامتی بدن ۶
۱-۱-۲-۱- ضربان قلب در واحد زمان ۶
۱-۱-۲-۲- تعداد تنفس در واحد زمان ۶
۱-۱-۲-۳- دمای بدن در زمانهای مختلف ۶
۱-۲- معرفی انواع سنسورها ۷
۱-۲-۱-سنسورهای بر پایه الکترواکتیو پلیمر ۱۲
۱-۲-۱-۱-  سنسورهای پیزورزیستیو که پایه پلیمر های فعال دارند ۱۲
۱-۲-۱-۲-  سنسورهای پیزو الکتریک که پایه پلیمر های فعال دارند ۱۲
۱-۲-۱-۳-  سنسورهای بیو مدیکال ۱۳
۱-۲-۲- فعال کننده ها ۱۴
۱-۲-۳- سنسورهای بر مبنای اجزای الکترونیکی ۱۵
۱-۲-۴- منابع جریان ۱۵
۱ -۲-۴-۱-سل های الکتروشیمیایی ۱۹
۱-۲-۴-۲-پیزو الکتریک های مولد ۱۹
۱-۲-۴-۳- الاستومرهای دی الکتریک ۲۰
۱-۲-۴-۴- مولد های جنبشی ۲۰
۱-۲-۴-۵- مولد های ترموالکتریک ۲۱
۱-۲-۴-۶- مولد های پیروالکترولیک ۲۱
۱-۲-۴-۷- مولد های فتوالکتریک ۲۱
۱-۲-۴-۸- سوپر خازنها ۲۲
۱-۲-۵- مواد سیمی الکتریکی ۲۲
۱-۳- طراحی بافت برای منسوج هوشمند قابل پوشش ۲۶
۱-۳-۱- متغیرهای طراحی ۲۷
۱-۳-۲- متغیرهای ارزشی ۲۸
۱-۳-۳- متغیرهای اجرایی ۲۸
۱-۴- دستاوردها در منسوجات هوشمند ۳۰
۱-۴-۱-  خلاصه ای از جدیدترین دستاوردها در منسوجات هوشمند ۳۰
فصل دوم
طراحی و ساخت منسوج هوشمند قابل پوشش
۲-۱- مقدمه ۳۷
۲-۲- ساخت منســـــــــوج هوشمند ۴۰
 ۲-۲-۱- طراحی و ساخت لباس ۴۰
۲-۳- اندازه¬گیری کرنش ۴۱
۲-۴- سنسور استرین¬گیج ۴۱
۲-۴-۱- جنس استرین¬گیجها ۴۲
۲-۴-۲- مقاومت الکتریکی استرین¬گیجها ۴۴
۲-۴-۳- مشخصات استرین¬گیج  (پیزورزیستیو) استفاده شده ۴۵
۲-۴-۴- نصب سنسور ۴۵
۲-۵- اندازه¬گیری تغییرات جزئی مقاومت ۴۶
۲-۵-۱- پل وتسون ۴۶
۲-۵-۲- متعادل¬کردن مدار ۴۷
۲-۶- فیلترها ۴۸
۲-۷- تقویت کننده ۴۸
۲-۷-۱- مفهوم تقویت و تقویت کننده در الکترونیک ۴۸
۲-۷-۱-۱- چگونگی تقویت در ترانزیستور ۴۹
۲-۷-۱-۲ پارامترهای تقویت کننده ۵۰
۲-۷-۲- تقویت کننده های عملیاتی ۵۱
۲-۷-۳- گین یا بهره ۵۲
۲-۷-۴- تقویت کننده¬های ابزاری ۵۴
۲-۸- مبدل آنالوگ به دیجیتال ۵۷
۲-۸-۱- ویژگیهای مبدلهای A/D. 61
2-8-1-1- نوع خروجی ۶۱
۲-۸-۱-۲- قابلیت تفکیک ۶۱
۲-۸-۱-۳- دقت ۶۱
۲-۸-۱-۴- زمان تبدیل ۶۲
۲-۹- کالیبراسیون سیستم تشخیص تنفس ۶۳
فصل سوم
۳- نرم¬افزار مورد استفاده جهت پردازش داده های تنفسی ۶۴
۳-۱- مقدمه ۶۵
۳-۲- پورت سریال ۶۵
۳-۳- دیتاگیری و نمایش سیگنال در حوزه زمان ۶۵
۳-۳-۱- سرعت دیتاگیری ۶۵
۳-۳-۲- تعداد دیتاها در سیکل ۶۶
۳-۴- مراحل اجرای برنامه ۶۶
۳-۵- فلوچارت ۶۷
۳-۶- توابع ۶۷
۳-۶-۱- پنجره کاربر نرم¬افزار ۶۸
۳-۶-۲- توابع کلاس view 68
3-6-3- تابع file creation 69
3-6-4- تابع timer 69
3-6-5- تابع  start stop 69
فصل چهارم
۴- آزمایشات ۷۱
۴-۱- مقدمه ۷۲
۴-۲- بدست آوردن سیگنال تنفس ۷۲
۴-۳- آزمایشات ۷۲
فصل پنجم
۵- بحث و نتیجه¬گیری ۷۵
۵-۱- بحث و نتیجه¬گیری ۷۶
۵-۱-۱- تاثیر گیج بر دامنه سیگنال ۷۷
۵-۱-۲- تاثیر گیج بر پیک منحنی ۷۸
۵-۱-۳- ارتباط گیج و جنس سنسور ۷۸
۵-۲-تحلیل نتایج ۷۸
۵-۳-نتیجه گیری کلی ۸۰
۵-۴- پیشنهاد برای تحقیقات بعدی ۸۰
۶- ضمایم ۸۲
۶-۱- برنامه نوشته شده به زبان ویژوال C   ۸۲
۶-۲- داده های مربوط به سیگنال های گرفته شده از سه نوع پارچه ۸۵
۷- منابع و مراجع ۱۲۱
مقدمه
انسان از ابتدای خلقت تا کنون، تنوع پوشش خود را از برگ درخت تا منسوجات هوشمند امروزی، اختیار نموده است. در گذر زمان با فهم و کشف تکنولوژی های جدید و نیز شناسایی مواد خام موجود در طبیعت، توانسته است تا با بکار گیری دانش و امکانات موجود همواره رفاه بیشتر خود را فراهم سازد شاید روزگاری بافت منسوجی از جنس پنبه که بسیار لطیف باشد و بتواند به عنوان پوشش برای ادمی بکار رود، چندان قابل تصور نمی نمود و شاید افکار زمانهای قدیم برگ درختان را به عنوان پوشش خود به طور دائم متصور می شدند، یا شاید اگر ایده تولید و دست یابی به منسوج جدید، نیز به ذهن می رسید، باز این سئوال  که حال چگونه میتوان برای مصرف کنندگان بسیار زیاد روی کره زمین این محصول را تولید کرد، تعللی در اوج گرفتن ایده های جدید ایجاد می نمود.
بشر در طول زمانهای گذشته همواره با اعجاز تجربه، بر ناباوری خود بر مسائل فایق آمده و همچنان در رشته های مختلف علمی و در سطوح مختلف، انقلابهای علمی ، دست باور را بر سبد دانشهای تحقق نیافته زده است. در حوزه نساجی دیری نگذشته است که الیاف نوری، الیاف میکرو، الیاف نانو ، …و به تازگی منسوجات هوشمند، حوزه های جدید کاری را برای محققین باز نموده¬اند. بدیهی است اگرچه در بررسی هر کدام از این تکنولوژیها و کسب محصولات ناشی از هر کدام، همواره سئوالاتی چون آیا میتوان تعداد کثیر مصرف کنندگان را با این مصنوع جدید تامین نمود؟(همانگونه که انسانهای اولیه نیز به سختی می توانستند متصور شوند که روزی با احداث کارخانجات بافندگی بسیار زیاد، آدمیان را بتوان از پوشش برگ رهایی بخشید).
پس از اختراع  ماشین بافندگی ژاکارد، ذخیره کردن داده ها و مکانیزه شدن آن پذیرفته شد و امروزه پس از گذشت ۲۰۰ سال، ارتباط بین نساجی و کامپیوتر، ملموس شده است، و تولید منسوجاتی که قابلیت درک حرکات بدن و یا قابلیت گزارش دهی داشته باشند، در این راستا  مظهر مشارکت این دو صنعت می-باشند.
به منظور آگاه نمودن مردم از وضعیت سلامتی شخصی¬شان، پشتیبانی و اطلاع رسانی و سپس پیشرفتهای تکنولوژیکی باید در این راستا به¬کار برده شود، برای این منظور باید براحتی بتوان وسایل واسطه ای بین انسان و این ابزار را به¬کار گرفت. با به¬کار گرفتن پارچه های چند منظوره،(که بطور متداول به الکتروتکستایل ها یا منسوجات هوشمند معروف هستند)،  کسب یک زندگی سالم، ایمن، و راحت تر میسر می¬گردد. لذا چنانچه هوشمندی منسوجات، با ویژگی پوشانندگی آن ترکیب شود، می¬تواند یک محصول سودمند را تولید نماید.
به¬طور خاص ، لباس هایی با قابلیت کشش و جمع شدگی، امکان پیگیری حرکات را دارند. حس کننده ها  و فعال کننده ها  که در نساجی استفاده می شود، ممکن است به واسطه جریان برق کنترل شوند.
این ابزار تحت نظر داشتن بیمار در منزل از راه دور و یا کنترل فضانوردان، افراد کهنسال، و ارتباط کنترلی از طریق تلفن را به ما می¬دهد. تکستایل های الکترونیکی می¬تواند مسیرهای جدیدی از بیومانیتورینگ ، توانبخشی و …. را برای ما باز نماید.


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اثر گیج پارچه حلقوی پودی بر سیگنال تنفسی لباس هوشمند ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله پارچه های نساجی
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 13:8 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله پارچه های نساجی

فهرست مطالب

مقدمه ۶
فصل اول ۹
رفتار عمومی برشی پارچه های تاری – پودی ۹
۱-۱- تغییر شکلهای پیچیده پارچه و معرفی پدیده برش ۱۰
۱-۲- تعریف برش پارچه (Shearing) ۱۲
۱-۲-۱- طبیعت برش ۱۲
شکل ۱- (a) برش خالص . (b) برش ساده . (c) نمایه عمومی برش. [۱] ۱۳
شکل ۲- (a ) نمایه برش ساده سازی ۱۷
۱-۲-۲- مسأله عملی برش ۲۱
۱-۳- منحنی برش پارچه ۲۵
۱-۳-۱- منحنی رفت و برگشتی برش ( دو طرفه ) ۲۶
شکل ۵- منحنی عمومی برش پارچه ( بعد از Cusick 1961 ) . [1] ۲۷
۱-۳-۲- منحنی برش یکطرفه ۳۰
شکل ۶- منحنی تنش ۳۱
۱-۴- خصوصیات برش پارچه ۳۳
۱-۴-۱- رفتار برش پارچه ۳۳
شکل ۹- منحنی های برشی ۳۶
شکل ۱۰- منحنی های برش ۳۶
شکل ۱۳- منحنی حاصل از مدل ارائه شده برای تشریح رفتاری ۳۸
شکل ۱۴- مقایسه مدل ها با مقادیر مختلف   . ۴۱
فصل دوم ۴۳
روشهای آزمایشی برش پارچه ۴۳
۲-۱- مقدمه ۴۴
شکل ۱۵- نمای کلی برش پارچه.[۶] ۴۵
شکل ۱۶- تغییر فرم زاویه ای و طولی . ]۷[ ۴۵
شکل ۱۷- اصول آزمایش های برش . ]۵[ ۴۷
شکل ۱۸- نواحی تغییر شکل یافته پارچه تحت اثر نیروی کششی در جهت اریب پارچه.]۵[ ۴۸
شکل ۱۹- دیاگرام نسبت بین نیروی کششی ۴۹
شکل ۲۰- مکانیزم ابتدایی دستگاه برش ۲۱ ۵۲
شکل ۲۲- مکانیزم ابتدایی دستگاه برش   ۵۲
شکل ۲۴- نمایش توزیع کشش در پدپده برش ۵۳
۲-۳-۳- معرفی و شناخت آزمایش برش توسط دستگاه KES ۵۷
شکل ۲۶- دیاگرام و اصول ارز یابی برشی KES . ]10[ ۵۹
شکل ۲۷- شیوه عملکرد دستگاه آزمایشگر برشی KES . ]3[ ۶۰
۲-۴- روش آنالیز تصویری ۶۳
شکل ۳۰- نحوه چیدمان ابزار آزمایش ۶۴
شکل ۳۱- تصاویر دیجیتالی ثبت شده................................................۶۵
شکل ۳۲- تغییرات gray-scale در تصویر دیجیتالی ۶۷
شکل ۳۳- (a ) نمایی درشت شده از پارچه تاری پودی ۶۹
فصل سوم ۷۰
استفاده از روش آنالیز المان محدود در بررسی تغییر فرم برشی پارچه ۷۰
۳-۱-۱- ساختمان پارچه و فرض پیوستگی آن ۷۲
۳-۱-۳- اندازه گیری کرنش ۷۶
۳-۱-۴-  اندازه گیری تنش ۷۸
۳-۲- روشهای  المان محدود در مکانیک نساجی ۸۴
۳-۲-۱-  مقدمه ۸۴
شکل ۳۵- مدل المان محدود برای جسم پیوسته دو بعدی.]۱۱[ ۸۵
شکل ۳۶- نمونه پارچه تغییر فرم داده شده ، و ارز یابی شده توسط آنالیز المان محدود.]۳[ ۸۷
شکل ۳۸- تغییر تنش برشی در طول جهت بزرگتر نمونه . ]۳[ ۹۱
۳-۲-۳-۵- مدول برشی ۹۲
فصل چهارم ۹۵
خصوصیات برشی پارچه های تاری پودی ۹۵
در جهات  مختلف پارچه ۹۵
۴-۱- مقدمه ۹۶
۴-۳- نمودارهای قطبی مدل برشی ۱۰۰
شکل ۴۰- نمودارهای عمومی قطبی ۱۰۲
۴-۳-۲- اثردانسیتة بافت بر روی برش پارچه ۱۰۳
Literature cited: ۱۰۸

 

مقدمه
پارچه های نساجی در هنگام استفاده های معمول و کاربرد های عملی ، مثل پوشش لباس ، مصارف خانگی و مصارف صنعتی ، تحت یک سری از تغییر شکل های پیچیده قرار می گیرد . این تغییر شکل ها شامل : افت پارچه ، چروک یا تا خوردگی ، کیفیت زیر دست ، خمش پذیری و دیگر اثراتی است که مرتبط با اصول زیبایی پارچه
می باشند .
پدیده برش، یکی از همین تغییر شکل های پیچیده است که در سطح پارچه اتفاق
می افتد  . به نظر می رسد که به این خصوصیت فیزیکی – مکانیکی پارچه به دلیل آنکه در ظاهر دیده نمی شود ، در قیاس با دیگر  فرم های تغییر شکل پارچه ، کمتر توجه شده است . در حالی که باید اذعان نمود که قابلیت منحصر به فرد پارچه برای پوشش سطوح سه بعدی ، در گرو همین پدیده می باشد .
توانایی پارچه برای پذیرش تغییر شکل برشی ، یکی از ملزوماتی است  که پارچه
می تواند به عنوان پوشاک ، بر بدن انسان انطباق داشته باشد ، بدون آنکه ایجاد احساس ناراحتی کند پارچه به عنوان جسمی جدایی ناپذیر از نیاز های بشری مورد استفاده های گوناگون قرار می گیرد ، بدون آنکه اغلب مصرف کنندگان – و یا حتی برخی کارشناسان علم نساجی – اطلاع داشته باشند که کاربرد های ویژه پارچه در قیاس با دیگر مواد جهان پیرامون ، به پدیده برش مربوط است . رفتار برشی پارچه
– با توجه به منابع موجود – نسبت به دیگر خصوصیات  و رفتار های پارچه کمتر  مورد ارزیابی قرار گرفته است و البته تا کنون هیچ استاندارد اجرائی برای آن تعیین نگردیده است .
منظور از انتخاب این موضوع برای سمینار کارشناسی ارشد اینجانب ، آشنایی شنونده یا خواننده با مفاهیم اساسی برش ، این پدیده مهم فیزیکی مکانیکی پارچه و دخیل در کاربرد های معمول و روزمره پارچه می باشد .
برای نیل به این هدف ، در فصل اول مفهوم برش پارچه تاری پودی ، رفتار و منحنی مربوطه از نگاهی ساده در چند بخش مختلف به تفصیل تشریح می شود و در ادامه ارتباط برش با تغییر شکل خمشی پارچه ، روشن می گردد .
در فصل دوم ، به روش های آزمایشی مهمی که تا کنون برای ارزیابی خصوصیات  برشی  پارچه های تاری پودی در منابع ذکر شده اند ، پرداخته می شود ؛ که از این دست می توان به دستگاه آزمایش گر برشی Kawabata اشاره نمود که هم اکنون به عنوان روش پیشرو برای تعیین مقادیر مختلف برش ،  استفاده می گردد . همچنین در این فصل شیوه آنالیز تصویری برش پارچه که در سال ۲۰۰۵ ، به شیوه عکس برداری از پروسه برش مقادیر آن را ارزیابی می نماید ، نشان داده می شود .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله پارچه های نساجی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله خواص مکانیکی پارچه
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 13:6 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله خواص مکانیکی پارچه

فهرست مطالب

چکیده ۴
فصل اول ۶
تعاریف و کلیات ۷
۱-۱- تنش ۷
۲-۱- کرنش ۷
۳-۱- نمودار تنش – کرنش ۷
شکل ۱-۱٫ منحنی تنش کرنش آلومینیوم]۱[ ۸
۴-۱- مدول الاستیسه (مدول اولیه) ۸
۵-۱- رفتار الاستیک – پلاستیک ماده ۹
۶-۱- نسبت پواسن ۹
۷-۱- انرژی کرنشی ۹
۸-۱- منحنی تنش – کرنش پارچه ۱۰
۹-۱- استحکام کششی : ۱۰
۱۰-۱- استحکام تا حد پارگی : ۱۰
۱۱-۱-  روش های مختلف تست کشش : ۱۱
۱۲-۱- روش های اندازه گیری استحکام پارچه : ۱۲
۱۳-۱- روش نمونه گیری استاندارد پارچه : ۱۲
فصل دوم ۱۳
روش‌های مطالعه  خواص مکانیکی پارچه ۱۴
۱-۲- مقدمه ۱۴
۲-۲- تعیین مدل هندسی ۱۵
۳-۲- مدل هندسیPeirce ۱۶
شکل ۱-۲٫ واحد ساختمانی بافت تافته ]۶[ ۱۷
۴-۲- آزمایش تغییرات ابعادی در پارچه کرباس: ۲۰
۵-۲- مدل هندسی با مقطع بیضوی ۲۰
شکل۳-۲٫ هندسه پارچه‌های بافته شده تافته با نخ‌های با مقطع بیضی]۵[ ۲۱
۶-۲- مدل هندسی پیرس با مقطع‌های نخ مسطح شده ۲۱
تعیین مدل مکانیکی ۲۱
۷-۲- روش انرژی Hearl , Shanahan ۲۱
شکل ۹-۲٫ پارچه به صورت چهارگوش تحت تنش دو محوری]۴[ ۲۲
۸-۲- اصلاح مدل ساختمانی پیرس ۲۶
شکل۱۲-۲٫ هندسه پارچه بافته شده سرژه ۲/۲ ]۸[ ۲۸
شکل ۱۳-۲٫ پیشگویی منحنی‌های تنش _ کرنش برای پارچه پنبه‌ای]۸[ ۳۱
شکل۱۴-۲٫ شکل عمومی منحنی تنش-کرنش پارچه‌ها تحت کشش‌های پایین]۹[ ۳۳
شکل۱۶-۲٫ منحنی‌های تنش-کرنش پارچه‌های فاستونی در جهت پود]۹[ ۳۴
فصل سوم ۳۵
۱-۳- آزمایشات ۳۶
فصل چهارم ۴۹
۱-۴- مقدمه : ۵۰
۲-۴- بررسی استحکام در جهت تار نمونه ها با تراکم های مختلف ۵۱
۳-۴- تجزیه و تحلیل نتایج : ۶۹
- بررسی استحکام در جهت تار نمونه ها با تعداد سر نخ مساوی ۷۱
جدول ذیل پارامترهای آماری مربوط به استحکام پارچه سرژه با تراکم پود ۷۳
جدول ذیل پارامترهای آماری مربوط به استحکام پارچه سرژه با تراکم پود ۸۵
۴-۴- تجزیه و تحلیل نتایج : ۹۱
جدول فوق پارامترهای آماری مربوط به ازدیادطول در تراکمهای مختلف نخ تار را نشان میدهد. ۱۱۷
جدول فوق پارامترهای آماری مربوط به ازدیادطول در تراکمهای مختلف نخ تار را نشان میدهد. ۱۲۳
۵-۴- تجزیه وتحلیل داده ها : ۱۴۵
۶-۴- طرح پیشنهادی جهت ارائه پروژه ۱۴۶

منابع ۱۵۰

چکیده
یکی از مهمترین خواص مکانیکی پارچه استحکام آن می باشد . همچنین ازدیاد طول تا حد پارگی نیز حائز اهمیت می باشد عوامل مختلف روی این خواص  می توانند تاثیر گذار باشند از جمله جنس نخ ، نمره نخ ، نوع نخ و تراکم و غیره .
در این پروژه کارهای ذیل انجام شده است :
- بررسی استحکام پارچه های تاری پودی با تراکم های تار و پود مختلف در سه طرح بافت متفاوت
- بررسی ازدیاد طول تا حد پارگی پارچه های تاری پودی با تراکم های تار و پود مختلف در سه طرح بافت متفاوت
- مقایسه بین استحکام و ازدیاد طول تا حد پارگی در پارچه های مورد آزمایش
آزمایشات بر روی پارچه ها با تراکم های مختلف انجام شد و نتایج بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که در نهایت در مورد استحکام پارچه مبانی تئوری و نتایج عملی مورد انطباق قرار گرفت ولی در مورد ازدیاد طول روند خاصی ملاحظه نشد و به نظر می رسد بررسی بیشتر و دقیق تری مورد نیاز می باشد .
نتایج حاصله عبارتند از :
- در مورد تاثیر تراکم تار بر روی استحکام در جهت تار و تراکم پود بر روی استحکام در جهت پود می توان پیش بینی نمود با n برابر شدن تراکم هم در تار و هم در پود استحکام نیز n برابر خواهد شد .
- همچنین بین طرح بافتهای سرژه ، تافته و ترکیبی از سرژه و تافته ، طرح سرژه دارای بیشترین استحکام و تافته دارای کمترین استحکام می باشد .
- با تغییر عرض نمونه های آزمایش شده با تراکم های تار مختلف به نحوی که تعداد سرنخ نمونه ها مساوی باشد تغییر خاصی از لحاظ آماری روی استحکام ایجاد نمی شود ولی از لحاظ عددی با افزایش تراکم تار و کاهش عرضی ، استحکام بایستی کاهش یابد .
فصل اول
تعاریف و کلیات
۱-۱- تنش
تنش در هر مقطع به صورت نسبت نیرو وارده به آن مقطع به سطح آن تعریف می شود :
(۱-۱)
که   تنش ، p نیروی وارده و A سطح مقطع مورد نظر می باشد .
۲-۱- کرنش
کرنش یا ازدیاد طول عبارت است از نسبت تغییر طول به طول اولیه یک ماده .
(۲-۱)
که   کرنش ،   تغییر طول و L طول اولیه می باشد .
۳-۱- نمودار تنش – کرنش
خروجی اصلی دستگاههائی که آزمایشات کشش توسط آنها انجام می شود این نمودار می باشد .
البته این نمودار برای مواد مختلف بسیار متنوع و متفاوت می باشد . ضمنا آزمایشات متعدد کشش بر روی یک نوع ماده ، ممکن است و به نتایج و نمودارهای مختلفی منجر شود که این تفاوت به خاطر عوامل موثر بر روی آزمایش از جمله دمای آزمایش و سرعت بارگذاری می باشد .
مواد مختلف با توجه به نمودار تنش – کرنش به دو گروه عمده مواد نرم و مواد شکننده یا ترد تقسیم بندی می شوند .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله خواص مکانیکی پارچه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی سیره اخلاقی امام رضا
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 13:4 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی سیره اخلاقی امام رضا

فهرست  مطالب
فصل اول ۵
طرح تحقیق ۵
مقدمه ۶
اهمیت و ضرورت تحقیق ۷
مروری بر مطالعات انجام شده ۸
اهداف تحقیق ۹
طرح سؤال و فرضیه ۱۰
روش تحقیق: ۱۱
محدودیت ها: ۱۲
بررسی معانی لغوی واژه ها: ۱۳
فصل دوم ۱۴
یافته های تحقیق ۱۴
بخش اول ۱۵
مقدمه ۱۶
۱- عبادت ۱۷
۲- سخاوت ۲۱
سخاوت معنوی (علمی): ۲۶
۳- زهد و پرهیزگاری: ۳۱
۴- ادب: ۳۴
بخش دوم ۴۳
اخلاق سیاسی ۴۳
مقدمه ۴۴
۱- مسئولیت پذیری ۴۵
۳- التزام به تعهدات ۴۹
۱- رهنمودهای اخلاقی امام (ع) به مامون: ۵۴
بخش سوم ۵۹
اخلاق خانوادگی ۵۹
مقدمه ۶۰
۱- فرازهایی از سخنان امام رضا (ع) – بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس – مشهد- ۱۳۸۷-چاپ اول – تألیف محمد حکیمی – ص ۹۵۳- تامین مخارج زندگی ۶۳
۳- تامین مخارج زندگی ۶۴
بخش چهارم ۶۶
اخلاق مردمی ۶۶
مقدمه ۶۷
۱- حسن خلق نسبت به دیگران: ۶۸
الف- شکست مامون در سیاست های عوام فریبانه: ۷۰
فصل سوم ۷۴
جمع بندی و نتیجه گیری ۷۴
جمع بندی و نتیجه گیری ۷۵
منابع  ومآخذ ۷۷
 فصل اول
 طرح تحقیق
۱- مقدمه
۲- تعریف موضوع
۳- اهمیت و ضرورت تحقیق
۴- مروری بر مطالعات انجام شده
۵-اهداف تحقیق
۶- طرح سؤال و فرضیه
۷- روش تحقیق
۸- محدودیت هاو پیشنهادات
۹- معانی لغوی واژه ها
 مقدمه
یکی از مهمترین مباحثی که امروزه در علوم انسانی مطرح می شود بحث های اخلاقی است. در اینکه فلسفه ی اخلاقی چیست و بهترین و موثرترین فلسفه ی اخلاق چه نوعی از آن است کتب بسیار زیادی در این رابطه تهیه و تدوین شده است و از اصول اساسی آن و راههای رسیدن به فضایل اخلاقی بحث شده است. باید توجه داشت که آدم همواره در زندگی اش برای تشخیص درست امور و در نهایت داشتن زندگی سالم و سعادتمند نیازمند راهنما و الگوهای اخلاقی و تربیتی است و البته با مطالعه در زندگی انسان های بزرگی چون پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه ی معصومین، افراد می توانند در این راه قدم برداشته تا به کمال و سعادت حقیقی دست یابند.
 امام رضا (ع) به عنوان یک انسان نمونه و کامل از جمله همان افراد برگزیده ای هستند که مسلمانان و شیعیان با مطالعه و تحقیق در سیره ی اخلاقی ایشان در ابعاد گوناگون زندگی ایشان می توانند راه سعادت حقیقی را پیدا کرده و به کمال مطلوب نائل آیند. اصولاً از آن جا که ائمه ی اطهار مورد تایید خداوند متعال بوده و همواره آنها از فیوضات ویژه الهی برخوردار بوده اند رفتار و منش آن بزرگواران می تواند راهگشای خوبی جهت سعادت و خوشبختی جوامع انسانی تلقی می شود. از این رو با توجه به اهمیت مباحث اخلاقی و تاثیر آنها در زندگی انسان ها، در این تحقیق سعی شده است که با استمداد از اخلاقیات امام هشتم (ع) الگوی مناسبی جهت افراد طالب کمال ارائه شود. امید است که مورد رضایت حضرت حق و امام رضا (ع) واقع شود.
 اهمیت و ضرورت تحقیق
با توجه به فاصله ی بسیار طولانی که جامعه ی امروزی با عصر رسالت و امامت ائمه اطهار (ع) دارد ضرورت یادآوری و بررسی سیره ی عملی و رفتاری آنها در ادوار مختلف زندگی آن بزرگواران امری اجتناب ناپذیر است .بررسی جنبه های مختلف زندگی آن پیشوایان معصوم در امور مخلفی چون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و.. امری لازم وحیاتی است تا با کمک از سیره ی اخلاقی و اجتماعی آنها بتوان بسیاری از مسائل و مشکلات اخلاقی و… را در دنیای امروزی را برطرف ساخت.


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی سیره اخلاقی امام رضا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بازاریابی و بازارسازی زیره و زرشک
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 13:2 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بازاریابی و بازارسازی زیره و زرشک

مقدمه
تحقیق‌ برای‌ افزایش‌ صادرات‌ غیرنفتی‌ که‌ در کشور ما امری‌ الزامی‌است‌. دراین‌ مورد گرچه‌ در مقاطع‌مختلف‌ زمانی‌ چه‌ قبل‌ و چه‌ بعد از انقلاب‌ تحقیقاتی‌ انجام‌ شده‌ است‌ اما اقدامات‌ مؤثری‌ آنچنانکه‌ باید و شایدهنوز صورت‌ نگرفته‌ است‌. تجربه‌ کشورهای‌ موفق‌ در امر توسعه‌ اقتصادی‌ نشان‌ داده‌ که‌ تجارت‌ خارجی‌ نقش‌بسیار مهم‌ و تعیین‌ کننده‌ای‌ در فرایند توسعه‌ این‌ کشورها ایفا کرده‌ و به‌ طور قطع‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ هیچ‌کشورتوسعه‌ یافته‌ و تازه‌ صنعتی‌ شده‌ای‌ را نمی‌توان‌ یافت‌ که‌ بدو توسعه‌ تجارت‌ و تکیه‌ بر صادرات‌ خود به‌ این‌امر نایل‌ شده‌ باشد. الگوی‌ توسعه‌ متکی‌ به‌ صادرات‌ امروزه‌ تقریباً در میان‌ اکثر کشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ به‌صورت‌ مدل‌ غالبی‌ درآمد است‌ و از این‌ رو مشاهده‌ می‌کنیم‌ که‌ طی‌ ۱۹۸۰ بسیاری‌ از این‌ کشورها بسوی‌خصوصی‌ سازی‌ و کاهش‌ دخالت‌های‌ دولت‌ در اقتصاد، مقررات‌ زدایی‌، آزادسازی‌ تجاری‌، تلاش‌ در جهت‌جلب‌ سرمایه‌های‌ خارجی‌ و به‌ طور کلی‌ در جهت‌ حاکمیت‌ عناصر اقتصاد بازار اهتمام‌ کرده‌اند. نظریه‌ تجارت‌به‌ عنوان‌ متور رشد اقتصادی‌ دارای‌ مخالفین‌ و موافقین‌ زیادی‌ است‌. پر بیش‌ و سنیگر از جمع‌ مخالفان‌ این‌نظریه‌ بویژه‌ در کشورهای‌ درحال‌ توسعه‌ بوده‌اند و دلیل‌ این‌ امر را تخریب‌ رابطه‌ مبادله‌ تجاری‌ این‌ کشورهامی‌دانند زیرا این‌ کشورها صادر کننده‌ مواد خام‌ و وارد کننده‌ محصولات‌ نهایی‌ می‌باشند و قیمت‌ مواد خام‌نسبت‌ به‌ محصولات‌ نهایی‌ روز به‌ روز در حال‌ کاهش‌ است‌ برخی‌ دیگر از نظریه‌پردازان‌ اقتصادی‌ همانندریکاردو، هگچر اهلین‌ و کروگمن‌ از موافقین‌ رابطه‌ مثبت‌ بین‌ رشد اقتصادی‌ و تجارت‌ خارجی‌ بوده‌ و دلیل‌ این‌امر را عمدتاً در مزیت‌های‌ نسبی‌ و فراوانی‌ نسبی‌ عوامل‌ تولید در بین‌ کشورهای‌ مختلف‌ می‌دانند اما نکته‌ این‌است‌ که‌ به‌ مرور زمان‌ و بویژه‌ پس‌ از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ از تعداد مخالفین‌ کاسته‌ شده‌ و بر تعداد موافقین‌ افزوده‌شده‌ است‌ به‌ دیگر سخن‌ دیدگاه‌ صاحبنظران‌ در مورد نقش‌ مثبت‌ و مؤثر تجارت‌ خارجی‌ در رشد اقتصادی‌روز به‌ روز خوشبینانه‌تر شده‌ و آنرا به‌ یک‌ اصل‌ تبدیل‌ می‌نمایند.
در سالهای‌ اخیر جهت‌ توسعه‌ اقتصادی‌ کشور واستفاده‌ از تجارت‌ خارجی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از محورهای‌اصلی‌ رشد وتوسعه‌ اقتصادی‌، افزایش‌ ذخایر ارزی‌، ایجاد زمینه‌های‌ اشتغال‌ و رونق‌ کسب‌ و کار برای‌ صنایع‌مختلف‌ و رهایی‌ از اقتصاد تک‌ محصولی‌ نفت‌، روند پژوهش‌ دراین‌ مورد شتاب‌ بیشتری‌ گرفته‌ است‌ هرمحصولی‌ که‌ صادر می‌شود در منطقه‌ تولید آن‌ محصول‌ رشد و توسعه‌ اقتصادی‌ ایجاد می‌شود. جهت‌ افزایش‌صادرات‌ به‌ فعالیت‌ بازاریابی‌ و تدوین‌ استراتژیهای‌ مؤثر برای‌ ورود به‌ بازارهای‌ جهانی‌ باید بیشتر و بهترپرداخته‌ شود. جوان‌ بودن‌ جمعیت‌ کشور، توسعه‌ صادرات‌ را می‌تواند به‌ عنوان‌ یکی‌ از استراتژیهای‌ ایجاداشتغال‌ منظور داشت‌ جهت‌ وارد شدن‌ به‌ بازارهای‌ جهانی‌ نیازمند طراحی‌ استراتژی‌ مناسب‌ بازاریابی‌ بین‌المللی‌ می‌باشیم‌ در شروع‌ قرن‌ ۲۱ جهان‌ با دو تحول‌ تغییر اساسی‌ مواجه‌ است‌.
۱- روند جهانی‌ شدن‌                                 ۲- پیشرفت‌ سریع‌ تکنولوژی‌
بنابراین‌ اتکا به‌ بازارهای‌ داخلی‌ دیگر کافی‌ است‌ گرچه‌ آسان‌تر است‌ از این‌ پس‌ باید جهانی‌ اندیشید و ملی‌و بومی‌عمل‌ نمود پیشرتف‌ ارتباطات‌ و توسعه‌ شبکه‌های‌ اطلاع‌ رسانی‌ جهانی‌ فعالیت‌های‌ بازاریابی‌ را بسیارتخصصی‌ و پیچیده‌ نموده‌ است‌ بازاریابی‌ را به‌ صورت‌ یکی‌ از محورهای‌ اصلی‌ فعالیت‌ بازرگانی‌ و مدیریتی‌درآورده‌ است‌. در بازاریابی‌ جهانی‌ باید به‌ عوامل‌ اصلی‌ محیطی‌ که‌ پیوست‌ در حال‌ تغییر و تحول‌ و تعامل‌ بایکدیگر هستند مانند اقتصاد، تکنولوژی‌، سیاست‌، قانون‌ و فرهنگ‌ توجه‌ کافی‌ مبذول‌ داشت‌ و استراتژی‌بازاریابی‌ برای‌ هر کشور را با توجه‌ به‌ این‌ عوامل‌ طراحی‌ نمودد و به‌ ویژه‌ ارزشهای‌ فرهنگی‌ محیط‌ را برای‌افزایش‌ فروش‌ در نظر گرفت‌. فرویپاشی‌ شوروی‌ سابق‌ و حرکت‌ کشور چین‌ به‌ طرف‌ اقتصاد بازار، آزادی‌کشورهای‌ اروپای‌ شرقی‌، تشکیل‌ اتحادیه‌ اروپا، رشد و توسعه‌ اقتصادی‌ کشور جنوب‌ شرق‌ آسیا و… همگی‌فرصت‌های‌ نوین‌ بازاریابی‌ را به‌ ارمغان‌ آورده‌اند. توسعه‌ GATT (موافقن‌ کلی‌ روی‌ تعرفه‌ گمرکی‌ و تجارت‌) وسازمان‌ و نهادهای‌ اقتصادی‌ جهانی‌ و منطقه‌ای‌ همکاریهای‌ اقتصادی‌ و بازرگانی‌، WTO (سازمان‌ تجارت‌جهانی‌) تسهیلات‌ و تمهیدات‌ فعالیت‌ بازاریابی‌ و بازرگانی‌ را بوجود آورده‌اند به‌ همان‌ نسبت‌ هم‌ با رقابت‌آزادند مواجه‌ شدن‌، تمیهدات‌ و محدودیت‌هایی‌ را بجود آورده‌اند و رقابت‌ از قیمت‌ به‌ رقابت‌ بد کیفیت‌ وبسته‌بندی‌ انتقال‌ یافته‌ است‌ پایان‌ جنگ‌ سرد سیاسی‌ جای‌ خود به‌ جنگ‌ سرد اقتصادی‌ و تبلیغاتی‌ و فعالیت‌مناسب‌ بازاریابی‌ داده‌ است‌ در قرن‌ ۲۱ شرکت‌ها و کشورهایی‌ برنده‌ خواهند بود که‌ با نوآوری‌ و فعالیت‌مناسب‌ بازاریابی‌ از طریق‌ طراحی‌ استراتژیهای‌ بازاریابی‌ بتوانند فرصت‌های‌ نوین‌ تجاری‌ را کشف‌ نموده‌ و اآنها بهره‌ برداری‌ نمایند و هرچه‌ بیشتر در صحه‌ تجارت‌ و رقابت‌ جهانی‌ وارد شده‌ و فعال‌ باشند و تبوانند سهم‌مناسبی‌ از این‌ بازار را گرتفه‌ و آرنا حفظ‌ نموده‌ و درآینده‌ توسعه‌ بخشند با توجه‌ به‌ نکات‌ فوق‌ و نیز شرایط‌بوجود آمده‌ در نظام‌ تجارت‌ جهانی‌ تمامی‌کشورها و بویژه‌ کشورهای‌ درحالت‌ توسعه‌ بر آن‌ شده‌اند که‌ بانگرشی‌ جامعه‌ و با توجه‌ به‌ تحولات‌ اقتصاد بین‌الملل‌ برنامه‌های‌ توسعه‌ اقتصادی‌ خود را مورد ارزیابی‌ قراردهند بدیهی‌ است‌ جمهوری‌ اسلامی‌ایران‌ نیز به‌ عنوان‌ یک‌ کشور در حال‌ توسعه‌ که‌ تاکنون‌ اقتصاد غیرنفتی‌ آن‌نقش‌ و حضور چندانی‌ دراقتصاد بین‌ الملل‌ نداشته‌ نمی‌توانست‌ از این‌ جریان‌ و تحولات‌ جهانی‌ مستثنی‌ باشداز آنجا که‌ حضور ایران‌ در صحنه‌ اقتصاد بین‌ الملل‌ طی‌ چند دهه‌ گذشته‌ عمدتاً به‌ فروش‌ نفت‌ خام‌ و ورود انواع‌کالاها خلاصه‌ شده‌ است‌ لذا برنامه‌های‌ توسعه‌ اقتصادی‌ کشور هیچگاه‌ در پیوند ارگانیک‌ و توسعه‌زا با تجارت‌خارجی‌ و توسعه‌ صادرات‌ قرار نگرفت‌ به‌ نظر می‌رسد که‌ دستیابی‌ به‌ هر گونه‌ راه‌ حل‌ در جهت‌ رفع‌ و یاتخفیف‌ مشکل‌ فوق‌ و نیز برقراری‌ ارتباط‌ میان‌ هر یک‌ از بخشهای‌ اقتصادی‌ کشور و ازجملهبخش‌ کشاورزی‌ بااقتصاد بین‌ الملل‌ مستلزم‌ ایجاد سیاست‌های‌ مناسب‌، اعمال‌ دیدگاه‌های‌ مقتضی‌ و اجرای‌ برنامه‌های‌ زیربنایی‌و مستمری‌ خواهد بود که‌ براساس‌ بررسیها و پژوهشهای‌ جامع‌ ارائه‌ و تهیه‌ گردیده‌ است‌ بی‌تردید نتایج‌مجموعه‌ پژوهشهای‌ این‌ پروژه‌ می‌تواند شنخت‌ لازم‌ را برای‌ سیاست‌گذاری‌ و اتخاذ راهکارهای‌ پایه‌ برای‌توسعه‌ تجارت‌ کشاورزی‌، حضور مؤثر در بازارهای‌ بین‌المللی‌ روند الحاق‌ به‌ سازمان‌ جهانی‌ تجارت‌، مقابله‌ بااثرات‌ منفی‌ ناشی‌ از اجرای‌ موافقتنامه‌ WTO به‌ بخش‌ کشاورزی‌ و سایر مسائل‌ مرتبط‌ در اختیار قرار می‌دهد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بازاریابی و بازارسازی زیره و زرشک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله ارزش های سیاسی در معنای زندگی و اندیشه امام علی
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 13:0 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله ارزش های سیاسی در معنای زندگی و اندیشه امام علی

فهرست مطالب
مقدمه    ۱
در آمدی بر علی(ع)    ۹
فصل اول    ۹
«پیرامون علی(ع)»    ۹
پرورش نور    ۱۲
شخصیت علی(ع)    ۲۱
فصل دوم    ۳۲
«گنج خفته»    ۳۲
گنج خفته    ۳۳
تراژدی سقیفه    ۳۹
فصل سوم    ۶۱
«حکومت خیر»    ۶۱
چگونگی بازگشت    ۶۲
اخلاق سیاسی در اندیشه امام علی(ع)    ۷۴
اخلاق سیاسی در رفتار امام علی    ۹۰
نامه ای معرف شخصیت    ۹۵
دستگاه سیاسی از دیدگاه امام علی(ع)    ۱۰۲
ارزش ها در جنگ    ۱۱۰
فصل چهارم    ۱۱۹
«دیروز ،‌امروز ، فردا»    ۱۱۹
دیروز، امروز، فردا    ۱۲۰
جمع بندی و نتیجه گیری    ۱۳۱
آنچه گذشت …    ۱۳۱
پیامی برای سیاستگذار امروز!    ۱۳۵
سخن آخر    ۱۳۹
فهرست منابع    ۱۴۶
- کلام الله مجید- ترجمه: ناصر مکارم شیرازی
- نهج البلغه امام علی(ع): ترجمه: محمد دشتی. مؤسسه انتشارات جام جوان- چاپ اول: زمستان سال ۱۳۸۰
- رهبری امت- جعفر سبحانی. انتشارات کتابخانه ی صدر
- سیری در نهاج البلاغه- استاد مرتضی مطهری- انتشارات صدرا- چاپ بیست و پنجم. بهمن ۱۳۷۹
- سیره ی عملی اهل بیت- (حضرت امام علی(ع)) سید کاظم ارفع- انشارات تربت- چاپ اول-۱۳۸۰
- مسائل اساسی علم سیاست- محمد باقر حشمت زاده- ناشر : مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر – چاپ سوم- پائیز ۱۳۸۱
- مذاکره با امریکا –(ماهیت و عملکرد آمریکا) – گرداوری و تنطیم: مؤسسه فرهنگی قدر ولایت- ناشر مؤسسه فرهنگی قدر ولایت- چاپ شوم ۱۳۷۹
- قاسطین – مارقین- ناکثین – دکتر علی شریعتی- حسینیه ارشاد- آبان ۱۳۵۱
- آغازی بر یک پایان- سید مرتضی آوینی – نشر ساقی- ۱۳۷۸
- آزادی از نگاه استاد مطهری – گرد آوری: حسین یزدی- تهران- انتشارات صدرا- چاپ دوم۱۳۷۹
- جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) – استاد مطهری – انتشارات صدرا- چاپ اول:تیر ماه ۱۳۶۴
- سیری در سیره ائمه اطهار (ع)- استاد مرتضی مطهری- انتشارات صدرا. چاپ اول- شهریور ۱۳۶۷
- آیین کشور داری از دیدگاه امام علی(ع)- حضرت آیه الله العظمی آقای محمد فاضل لنکرانی تقریر و تنظیم: حسن کریمی- دفتر نشر فرهنگ اسلامی- چاپ هفتم ۱۳۷۹
- شگفتی های نهج البلاغه- جرج جرداق- ترجمه : فخرالدین حجازی- چاپ رودکی- چاپ سوم- پاییز ۱۳۷۴
- داستانه های شگفت – عبدالحسین دستغیب- با مقدمه و تصحیح، سید محمد هاشم دستغیب دفتر نشر جعفری. چاپ اول: زمستان ۱۳۶۲
-  فلسفه نیایش- دکتر علی شریعتی- طبع و نشر امت.
- اخلاق سیاسی- مقصود رنجبر- ناشر: مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه ی معاصر – چاپ اول- زمستان ۱۳۸۱
- سلامت روح- (نماز و عبادت در تفسیر نمونه)- عباس عزیزی- انتشارات نبوغ- چاپ اول بهار ۱۳۷۶
- نهج البلاغه(ترجمه و تفسیر)- محمد تقی جعفری- جلد اول- دفتر نشر فرهنگ اسلامی- چاپ اول ۲۵۳۷
- فاطمه، فاطمه است- دکتر علی شریعتی – چاپ : چاپخانه ی آفتاب تهران- چاپ دوم: شهریور ماه ۲۵۳۶
- سیره ی عملی/ اهل بیت(حضرت فاطمه زهرا(س)) سید کاظم ارفع- چاپ: طلوع آزادی- چاپ اول:۱۳۸۰
- چشم اندازی به حکومت مهدی(عج) – نجم الدین طبسی- انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه ی علمیه قم(بوستان کتاب قم) چاپ سوم – ۱۳۸۰
- مبانی وحدت در امت اسلامی- مهندس محمد علی سادات- انتشارات الهام- چاپ اول: مرداد ۱۳۵۸

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله ارزش های سیاسی در معنای زندگی و اندیشه امام علی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:58 | بازدید : 4 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی

فهرست
فصل اول
۱-۱-) بیان مسأله
۲-۱) اهداف پژوهش
۱-۲-۱) هدف اصلی پژوهش
۲-۲-۱) اهداف فرعی
۳-۱) فرضیه ها وسؤالات پژوهش
۱-۳-۱) فرضیه های پژوهش
۲-۳-۱) سؤالات پژوهش
۴-۱) تعریف اصطلاحات
۱-۴-۱) جو سازمانی
۲-۴-۱) مشارکت
۳-۴-۱) تصمیم گیری
۴-۴-۱) مشارکت در تصمیم گیری
۵-۱) تعاریف عملیاتی
فصل دوم
۲) مبانی نظری پژوهش
۱-۲)  جو سازمانی
۱-۱-۲) مفهوم جو سازمانی
۲-۱-۲) تعاریف جو سازمانی
۳-۱-۲) نظریه ها ومطالعات در زمینه جو سازمانی
۱-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه تاجی یوری
۲-۳-۱-۲) جو سازمانی از منظر استرن  و استینهوف
۳-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه هاجتس
۴-۳-۱-۲) جو سازمانی از نگاه هریسون
۵-۳-۱-۲) جو سازمانی از منظر هالپین و کرافت
۱-۵-۳-۱-۲) انواع جو سازمانی طبق مدل هالپین و کرافت
۶-۳-۱-۲) مطالعات رنسیس لیکرت
۴-۱-۲) رویکردهای جوّ سازمانی
۱-۴-۱-۲) رویکرد ساختاری
۲-۴-۱-۲) رویکرد ادراکی
۳-۴-۱-۲) رویکرد تعاملی
۴-۴-۱-۲) رویکرد فرهنگی
۵-۱-۲) ابعاد جو سازمانی
۶-۱-۲) شاخص‌های جوّ سالم سازمانی
۷-۱-۲) بررسی ارتباط بین جو سازمانی با شاخص های سازمانی
۱-۷-۱-۲) ساختار سازمان و جو سازمانی
۲-۷-۱-۲) شاخصهای روابط انسانی و جو سازمانی
۳-۷-۱-۲) مدیران و جو سازمانی
۴-۷-۱-۲) انگیزش و جو سازمانی
۵-۷-۱-۲) رهبری و جو سازمانی
۶-۷-۱-۲) بهداشت روانی و جو سازمانی
۷-۷-۱-۲) عملکرد و جو سازمانی
۸-۱-۲) جو سازمانی چگونه عمل می کند ؟
۹-۱-۲) تفاوت جو سازمانی با فرهنگ سازمانی
۱۰-۱-۲) مراحل بهبود جو سازمانی
۲-۲) مشارکت در تصمیم گیری
۱-۲-۲) مفهوم مشارکت
۲-۲-۲) فلسفه مشارکت
۳-۲-۲) ریشه های مشارکت
۴-۲-۲) فرایند مشارکت
۵-۲-۲) شرایط مشارکت
۶-۲-۲) برنامه های مشارکت
۱-۶-۲-۲) مدیریت مشورتی
۲-۶-۲-۲) مدیریت مردم سالاری
۳-۶-۲-۲) حلقه های کیفیت
۴-۶-۲-۲) نظام پذیرش پیشنهادها
۵-۶-۲-۲) شوراهای مدیریتی
۶-۶-۲-۲) مردم سالاری سازمانی
۷-۶-۲-۲) طرح مالکیت کارکنان
۷-۲-۲)  طرفداران مشارکت
۸-۲-۲) منتقدین مشارکت
۹-۲-۲) تصمیم‌گیری
۱۰-۲-۲) الگوها و مدل‌های تصمیم‌گیری
۱-۱۰-۲-۲) الگوی تصمیم‌گیری عقلانی (کلاسیک)
۲-۱۰-۲-۲) الگوی تصمیم‌گیری رفتاری (اداری)
۳-۱۰-۲-۲) مدل باز تصمیم‌گیری
۴-۱۰-۲-۲) الگوی دیوان سالاری
۵-۱۰-۲-۲) الگوی سیاسی
۶-۱۰-۲-۲) الگوی فرایندی
۷-۱۰-۲-۲) الگوی آشفته
۸-۱۰-۲-۲) مدل استاندارد وروم ـ یتون (الگوی تصمیم‌گیری مشارکتی)
۲-۸-۱۰-۲-۲) روش‌های تصمیم‌گیری مشارکتی
الف) تکنیک طوفان مغزی
ب) تکنیک گروه اسمی
ج) تکنیک دلفی
۱۱-۲-۲) مشارکت در تصمیم‌گیری
۱۲-۲-۲) درجات مشارکت در تصمیم گیری
۱۳-۲-۲)  سطوح مشارکت در تصمیم گیری
۱۴-۲-۲) اثرات مشارکت در تصمیم گیری
۱۵-۲-۲) مدلهای فرآیند مشارکت
۱-۱۵-۲-۲) مدل عاطفی
۲-۱۵-۲-۲) مدل شناختی
۳-۱۵-۲-۲) مدلهای وابستگی
۲-۲) مرور پژوهش ‌های انجام شده
۱-۲-۲) پژوهش‌های انجام شده در زمینه جو سازمانی
۲-۲-۲) پژوهش‌های انجام شده داخلی در زمینه جو سازمانی
۳-۲-۲) پژوهش‌های انجام شده خارجی در زمینه مشارکت در تصمیم گیری
۴-۲-۲)پژوهش های داخلی انجام شده در زمینه مشارکت در تصمیم گیری
۵-۲-۲) استنتاج کلی
۶-۲-۲) الگوی نظری پژوهش
فصل سوم
۱-۳) روش تحقیق
۲-۳) جامعه آماری
۳-۳) نمونه مورد مطالعه(حجم نمونه و روش نمونه گیری)
۴-۳) ابزار تحقیق
الف)پرسشنامه توصیف جو سازمانی  OCDQ
ب )پرسشنامه میزان تمایل کارکنان به مشارکت در تصمیم گیری
۵-۳) پایایی و روایی  ابزار تحقیق
۶-۳) روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
۱-۴) بررسی توصیفی و استنباطی یافته های پژوهش
۲-۴) توصیف یافته ها
فصل چهارم
۳-۴) فرضیه های پژوهش
۱-۳-۴) فرضیه اول پژوهش
۲-۳-۴) فرضیه دوم پژوهش
۴-۴) سؤالات پژوهش
۱-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۱
۲-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۲
۳-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۳
۴-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۴
۵-۴-۴) سؤال پژوهش شماره ۵
فصل پنجم
۵) بحث و نتیجه گیری
۱-۵) فرضیه های پژوهش
۱-۱-۵) فرضیه اول پژوهش
۲-۱-۵) فرضیه دوم پژوهش
۲-۵) سؤالات پژوهش
۱-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۱
۲-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۲
۳-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۳
۴-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۴
۵-۲-۵) سؤال پژوهش شماره ۵
۳-۵) بحث و تفسیر پایانی
۴ـ۵) پیشنهادات
۱ـ۴ـ۵) پیشنهادات برگرفته از یافته‌ای پژوهش
۲ـ۴ـ۵) پیشنهادات برای محققین دیگر
۵ـ۵) محدودیت‌های پژوهش

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی دینامیک سیالات و روشهای تست کارایی در توربو ماشینها
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:56 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی دینامیک سیالات و روشهای تست کارایی در توربو ماشینها

فهرست مطالب
پیش گفتار
۱- بخش اول
۱-۱ دینامیک سیالات در توربوماشینها             ۱
۲-۱ مقدمه           ۱
۳-۱ ویژگیهای میدانهای جریان در توربوماشینها     ۴
۴-۱ ویژگیهای اساسی جریان       ۴
۵-۱ جریان در دستگاههای تراکمی       ۷
۶-۱ جریان در فن ها و کمپرسورهای محوری     ۸
۷- ۱جریان در کمپسورهای سانتریفیوژ       ۱۶
۸-۱ جریان در سیستمهای انبساطی       ۲۱
۹-۱ جریان در توربینهای محوری       ۲۳
۱۰-۱ جریان در توربینهای شعاعی       ۳۷
۱۱-۱ مدلسازی میدانهای جریان توربوماشینها     ۴۱
۱۲-۱ مراحل  مختلف مدلسازی مرتبط با فرآیند طراحی    ۴۲
۱۳-۱ مدلسازی جریان برای پروسس طراحی ابتدائی    ۴۴
۱۴-۱ مدلسازی جریان برای پروسس طراحی جز به جز    ۴۶
۱۵-۱ قابلیتهای حیاتی برای تجهیزات آنالیز جریان در توربوماشینها  ۴۷
۱۶-۱ مدلسازی فیزیک جریان       ۴۹
۱۷-۱ معادلات حاکم و شرایط مرزی      ۵۰
۱۸-۱ مدلسازی اغتشاش وانتقال       ۵۵
۱۹-۱ تحلیل ناپایداری و اثر متقابل ردیف پره ها :    ۶۱
۲۰-۱تکنیک های حل عددی       ۶۵
۲۱-۱ مدلسازی هندسی        ۷۰
۲۲-۱ عملکرد ابزار تحلیلی        ۷۷
۲۳-۱ ملاحظات مربوط به قبل و بعد از فرآیند     ۸۱
۲۴-۱ انتخاب ابزار تحلیلی        ۸۶
۲۵-۱ پیش بینی آینده         ۸۹
۲۶-۱ مسیرهای پیش رو در طراحی قطعه      ۹۰
۲۷-۱ مسیرهای پیش رو در قابلیتهای مدلسازی     ۹۳
۲۸-۱ خلاصه          ۹۶
مراجع           ۹۹
۲- بخش دوم
۱-۲ آزمونهای کارآیی توربو ماشینها     ۱۰۴
۲-۲ آزمونهای کارآیی آئرودینامیکی     ۱۰۴
۳-۲ اهداف فصل         ۱۰۴
۴-۲ طرح کلی بخش        ۱۰۵
۵-۲ تست عملکرد اجزا       ۱۰۶
۶-۲ تأثیر خصوصیات عملکردی بر روی بازده    ۱۰۹
۷-  ۲تست عملکرد توربو ماشینها       ۱۱۳
۸-۲ روش تحلیل تست       ۱۱۴
۹-۲ اطلاعات عملکردی مورد نیاز      ۱۱۵
۱۰-۲ اندازه گیریهای مورد نیاز      ۱۱۵
۱۱-۲ طراحی ابزار و استفاده از آنها     ۱۲۰
۱۲-۲ اندازه گیری فشار کل       ۱۲۰
۱۳-۲ اندازه گیری های فشار استاتیک      ۱۲۹
۱۴-۲ اندازه گیریهای درجه حرارت کل     ۱۳۱
۱۵-۲ بررسی های شعاعی       ۱۳۳
۱۶-۲ Rake های دنباله        ۱۳۶
۱۷-۲ سرعتهای چرخ روتور      ۱۳۸
۱۸-۲ اندازه گیریهای گشتاور      ۱۳۹
۱۹-۲ اندازه گیریهای نرخ جریان جرم     ۱۳۹
۲۰- ۲اندازه گیریهای دینامیکی :       ۱۴۰
۲۱-۲ شرایط محیطی        ۱۴۳
۲۲-۲ سخت افزار تست        ۱۴۳
۲۳-۲ ملاحظات طراحی وسایل       ۱۴۸
۲۴-۲ نیازهای وسایل        ۱۴۹
۲۵-۲ ابزارآلات بازده       ۱۵۱
۲۶-۲ اندازه گیریهای فشار        ۱۵۱
۲۷-۲ اندازه گیریهای دما        ۱۵۵
۲۸-۲ اندازه گیریهای زاویه جریان      ۱۵۸
۲۹-۲ روشهای تست و جمع آوری اطلاعات    ۱۶۱
۳۰-۲پیش آزمون         ۱۶۱
۳۱-۲ فعالیت های روزانه قبل از آزمون      ۱۶۲
۳۲-۲ در طی آزمون        ۱۶۳
۳۳-۲ روشهای آزمون        ۱۶۳
۳۴-۲ ارائه اطلاعات        ۱۶۵
۳۵-۲ تحلیل و کاهش اطلاعات       ۱۶۵
۳۶-۲ دبی اصلاح شده        ۱۶۶
۳۷-۲ سرعت اصلاح شده       ۱۶۷
۳۸-۲ پارامترهای بازده       ۱۶۷
۳۹-۲ ارائه اطلاعات        ۱۷۰
۴۰-۲ نقشه های کارآیی        ۱۷۰
۴۱-۲ مشخص کردن حاشیه استال (stall margin)   ۱۷۱
مراجع          ۱۷۳

بخش اول
۱-۱ دینامیک سیالات در توربو ماشین ها
۲-۱ مقدمه:
در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.
هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.
وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است،  SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.
اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.
بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.
میدان های جریان مربوط به این اجزا نیز به همان اندازه پیچیده و سه بعدی خواهد بود. از آنجایی که درک رفتار پیچیده این جریان، برای طراحی موفق چنین قطعاتی حیاتی است، وجود ابزارهای تحلیلگر کارآتری که از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) بهره می برند، در پروسه طراحی، اساسی می باشد.
در گذشته، طراحی قطعات توربو ماشین ها با استفاده از ابزارهای ساده ای که بر اساس مدلهای جریان غیر لزج دو بعدی بودند کفایت می کرد. اگرچه با روند کنونی به سمت طراحی ها و میدانهای جریان پیچیده تر، ابزارهای پیشین دیگر برای تحلیل و طراحی قطعات با تکنولوژی پیشرفته مناسب نیستند. در حقیقت جریانهایی که با این قطعات برخورد می کنند، به شدت سه بعدی (۳D)، ویسکوز، مغشوش و اغلب با سرعت ها ، در حد سرعت صوت می باشند. این جریان های پیچیده، قابل فهم و پیش بینی نیستند، مگر با بکار بردن تکنیک های مدلسازی که به همان اندازه پیچیده هستند. برای پاسخگویی به نیاز طراحی چنین قطعاتی، ابزارهای CFD پیشرفته ای لازم است که قابلیت تحلیل جریانهای سه بعدی، لزج و در محدوده صوتی، مدل سازی اغتشاش و انتقال حرارت و برخورد با پیکربندی های هندسی پیچیده را داشته باشد. علاوه بر این، جریانهای گذرا (ناپایا) و تعامل ردیفهای چندگانه تیغه ها باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی دینامیک سیالات و روشهای تست کارایی در توربو ماشینها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مبانی راکتورهای اتمی
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:53 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مبانی راکتورهای اتمی

فهرست مطالب 

مقدمه ۱
فصل اول: مبانی راکتورهای هسته ای
بخش اول: فیزیک اتمی و هسته ای
اتم و هسته
ایزوتوپ ها ۵
واکنشهای هسته ای ۶
واکنش زنجیره ای ۸
دسته بندی انواع راکتورها ۹
چرخة نوترون در راکتورهای حرارتی ۱۰
بخش دوم: اصول فیزیکی ساختمان راکتورهای هسته ای
تولید برق ۱۳
راکتورهای برق هسته ای ۱۶
راکتورهای آب سبک ۱۷
راکتورهای آب تحت فشار ۲۱
راکتورهای آب جوشان ۲۴
راکتورهای آب سنگین ۲۵
راکتور کاندور ۲۵
راکتور آب سنگین مولد بخار ۲۶
راکتور کند شونده با گرافیت ۲۶
راکتورهای ماگنوس ۲۷
راکتور پیشرفت خنک شونده با گاز ۳۰
راکتورهای سریع زاینده ۳۰
فصل دوم: مبانی نیروگاههای هسته ای
نیروگاه هسته ای ۳۳
راکتور هسته ای ۳۵
انرژی هسته ای ۳۸
فصل سوم: کنترل راکتور
بخش اول: اثرهای سیستم کنترل راکتور
شکل زهر کنترل ۴۲
سیستم های کنترل در راکتور ۴۷
بحرانی کردن راکتور ۴۹
بخش دوم: کارگردانی راکتورها
زهرهای حاصل از شکافت ۵۱
تشکیل محصولات شکافت ۵۳
فصل چهارم: ایمنی هسته ای و حفاظت در برابر تابش
ایمنی هسته ای ۵۵
حفاظت در برابر تابش ۵۶
فصل پنجم: مواد مورد نیاز در راکتورهای هسته ای
بخش اول: سوخت
اورانیوم ۶۰
پلوتونیوم ۶۰
بخش دوم
سوخت هسته ای ۶۲
غنی سازی اورانیوم ۶۲
آبشار ۶۳
فاکتور جداسازی ۶۳
قدرت جداسازی ۶۴
بخش سوم
روش های غنی‌سازی ۶۵
روش الکترومغناطیسی ۶۵
روش پخش گازی ۶۶
روش سانتریفوژ ۶۹
فرایند جت ۷۰
روش غنی سازی با لیزر ۷۱
هزینة غنی سازی ۷۲
ذخایر جهانی اورانیوم ۷۵
فصل آخر: نتیجه گیری
منابع و مأخذ
اصطلاحات انگلیسی

 مقدمه:

برنامه استفاده از انرژی هسته‌ برای تولید برق در ایران در سال ۱۳۵۳ آغاز شد و پس از مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی، لزوم بازنگری برنامه های قبلی و مسائل اقتصادی که کشور ما با آن روبرو است دوباره در صدر برنامه های دولت قرار گرفته است. از طرف دیگر استفاده از انرژی هسته ای در جهان و ساخت نیروگاههای هسته ای در ۴۰ سال گذشته بطور پیوسته ادامه داشته و در حال حاضر ۱۷% از انرژی برق در جهان از انرژی هسته ای تأمین می شود. کشورهای در حال توسعه، چه آنهایی که منبع انرژی دیگری در اختیار ندارند و چه کشورهایی که همراه با منابع دیگر می خواهند از این تکنولوژی جدید نیز برای تولید انرژی برق استفاده کنند، با مسائل خاصی مواجه هستند. کمبود سرمایه، فقدان نیروی انسانی کاردان، ضعف ارگان های تشکیلاتی و مقرراتی، عدم آمادگی صنایع محلی برای مشارکت و بالاخره موضوعات سیاسی در رابطه با انتقال دانش فنی و نظام منع گسترش سلاح هسته ای مهمترین موضوعات در رابطه با ساخت و بهره برداری از نیروگاههای هسته ای است.

پیش بینی مصرف برق، لزوم توسعة وسیع ظرفیت تولید موجود را نشان می دهد با توجه به اهمیت ذخیرة انرژی و بهبود بازدهی استفاده از آن، انرژی هسته ای به عنوان گزینه ای اجتناب ناپذیر با نقشی مهم در برآوردن نیاز آیندة انرژی برق در جهان تجلی می کند.

نیازهای فزایندة جهان به انرژی همراه با مسایل محیطی ناشی از گسترش روزافزون باکارگیری منابع سوخت فسیلی و نیز کاهش سریع این منابع، عواملی هستند که احتمالاً خط مشی های آتی انرژی در کشورهای عضو آژانس را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

در منابع انگلیسی زبان بخصوص آمریکایی عبارت nuclear power یا قدرت هسته‌ای بجای انرژی هسته ای بکار می رود. چون معنای واقعی این عبارت انرژی هسته ای است و در ایران نیز رایج تر است، در این جا عبارت nuclear power به عبارت انرژی هسته ای بکار می رود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مبانی راکتورهای اتمی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه معصومین علیه السلام
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:51 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه معصومین علیه السلام

فهرست مطالب
مقدمه ۶
تعریف موضوع تحقیق ۶
هدفهای کلی و آرمانی تحقیق ۷
روش تحقیق ۸
سابقة موضوع تحقیق ۱۲
روش تعلیم و تربیت در ایران بعد از اسلام ۱۲
تربیت عقل ۱۲
ب) محیط رفاقت و معاشرت ۱۲
لغزش الگو ۱۲
تحولات فرهنگ و تعلیم و تربیت : ۱۲
تشویق از دیدگان قرآن ائمه (ع) و دانشمندان ۱۲
اجتماعی ساختن محیط تربیتی ۱۲
پرورش اخلاقی ۱۲
رابطه انسان و اخلاق ۱۲
روش تحقیق ۱۲
یافته های تحقیق ۱۲
پیشنهادها ، فهرست منابع ۱۲
پیشنهادها ۱۲
فهرست منابع ۱۲
مقدمه
سپاس فراوان آفریدگاری را سزا است که جهان هستی را همسان و هماهنگ با احتیاجات و نیازهای بشر سامان داده و با تدبیر حکیمانة خود آنرا پرورده است.
تحیات و درود نامحدود بر والاترین معلم و مربی انسان یعنی پیامبر گرامی اسلام (ص) که با مدد وحی الهی و کتاب آسمانی، بشریت را به صراط مستقیم و رهنمودهای درخشان فرهنگ و تمدن آشنا ساخته است، و همچنین بر امامان و پیشوایان  راه حق که همواره اهتمام و عنایات خود را بر تعلیم و تربیت جامعة بشری مصروف داشته اند.
موضوع تعلیم و تربیت و روشهای آن ، مطلبی است که از دیر باز و زمانهای بسیار دور توجه بشر را به خود معطوف ساخته و در تمام عصرهای گوناگون زندگانی انسان ما از اهمیت والائی برخوردار بوده است.
علاوه بر پیامبران الهی که رسالت و مسئولیت تعلیم و تربیت جوامع بشری را بعهده گرفته بودند دانشمندان و اندیشمندان هرجامعه و ملتی همگام با آنان در این رهگذر می کوشیدند دانشمندان آن کتابها و رساله های فراوانی در این زمینه ساخته و پرداخته اند، و پیوسته کوششهای آنان هنوز در این زمینه به وضوح چشمگیری ادامه دارد. این ادعا گزافه گوئی نیست زیرا دانش و بینش بنیاد و اساس هرگونه اصلاح و زمینه برای پیشرفت هر جامعه ترقی خواه  می باشد. تعلیم و تربیت است که می تواند این بینش و دانش را برای جامعه تضمین نموده و رسالت نشر علم و تقویت عقل و تهذیب نفوس مردم را بخوبی اداء نماید.
تعریف موضوع تحقیق
تحقیق در زمینه تعلیم و تربیت و روشهای آن در تاریخ تعلیم و تربیت انسان بخصوص جهان معاصر تازگی ندارد ولی با توجه به اهمیتی که روشها برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت دارند الخصوص از این نظر دیدگاه معصومین علیه السلام عنوان این تحقیق است.
قسمت عمده ای از مشکلات اخلاقی بر اساس روشهای تربیتی نادرست و غیر اسلامی ایجاد می گردد . مطالعه تاریخ تعلیم و تربیت در اسلام نشان می دهد تربیت انسان متقی، مؤمن متعهد و خداجو بر اساس روشهای اصول الهی. اسلامی امکان پذیر است. در منابع معتبر اسلامی آیات و روایات بسیاری در زمینه های اصول و روشهای تربیتی اسلام آمده است.
هدفهای کلی و آرمانی تحقیق
اهداف کلی و آرمانی این تحقیق به دو قسمت تقسیم می شود، خود موضوع تحقیق و پیشنهادها. از آنجا که اهداف تعلیم و تربیت یک کشور باید با توجه به فلسفه اجتماعی مردم و ارزشهای مورد توافق یک جامعه تدوین شود، لذا در این تحقیق روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه معصومین مورد بررسی قرار گرفته که بینش اسلام و قرآن و بینش انبیاء الهی است. با توجه به اینکه روشهای تعلیم و تربیت برگرفته از قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام می باشد. این روشها در جوامع اسلامی مخصوصاً ایران مورد استفادة نهادهای آموزشی پرورشی قرار می گیرد. و از سویی الگوهای واقعی تعلیم و تربیت اسلامی ائمه معصومین می باشد که سعی در پژوهش و بررسی روشهای تعلیم و تربیت از دیدگاه معصومین ضروری می باشد.


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه معصومین علیه السلام ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:50 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی

فهرست مطالب

مقدمه ۵
هدف ارزشیابی ۶
عوامل مورد ارزشیابی ۸
توصیف نظام (برنامه ) ۸
سوالهای مورد ارزشیابی ۹
طرح ارزشیابی وشیوه اجرای آن ۱۱
ابزار اندازه گیری ۱۱
روشهای گرد آوری داده ها ۱۲
گروه آموزشی صنایع دستی ۱۶
زمینه های آموزشی گروه ؛ ۱۶
گروه علوم اجتماعی ۲۰
گروه قرآن وعلوم حدیث ( الهیات ) ۲۲
گروه زبان وادبیات فارسی ۲۷
گروه آموزشی حسابداری ۲۹
گروه علوم سیاسی ۳۲
گروه چغرافیا وبرنامه ریزی شهری ۳۷
گروه زبانهای خارجه ۴۰
گروه معماری ۴۴
گروه آموزشی تربیت بدنی ۴۵
مسائل و مشکلات مدیر گروههای آموزشی دانشگاه مازندران ۴۹
مدیر گروه ادبیات فارسی : ۵۰
مدیر گروه معارف اسلامی : ۵۱
مدیر گروه جغرافیا ۵۲
مدیر گروه علوم سیاسی : ۵۳
مدیر گروه تربیت بدنی : ۵۳
مدیر گروه زبانهای خارجی ۵۴
مدیر گروه معماری ۵۵
مدیر گروه علوم اجتماعی : ۵۷
مدیر گروه حقوق : ۵۷
مدیر گروه الهیات (قرآن و حدیث) ۵۸
زمینه آموزشی گروه صنایع دستی ۵۸
گروه حسابداری : ۶۰
گروه معارف اسلامی : ۶۱
گروه جغرافیا : ۶۱
گروه تربیت بدنی ۶۲
گروه علوم اجتماعی : ۶۲
گروه الهیات : ۶۳
گروه علوم سیاسی : ۶۳
گروه زبان خارجه : ۶۵
گروه معماری : ۶۵
گروه حقوق : ۶۶
گروه ادبیات فارسی : ۶۶
گروه صنایع دستی : ۶۷
گروه علوم سیاسی : ۶۷
گروه حسابداری : ۶۷
گروه تربیت بدنی : ۶۸
گروه زبانهای خارجه ۶۸
گروه جغرافیا ۶۹
گروه علوم تربیتی ۶۹
گروه معماری ۶۹
گروه حقوق ۷۰
گروه ادبیات فارسی ۷۰
۳- مسائل و مشکلات مالی ۷۰
گروه علوم اجتماعی ۷۰
گروه الهیات ۷۰
گروه صنایع دستی : ۷۱
۱- وجود پست های خالی: ۷۱
۲- لزوم تجهیزکارگاهها: ۷۱
گروه حسابداری ۷۱
گروه تربیت بدنی ۷۱
گروه زبانهای خارجه ۷۲
گروه جغرافیا ۷۲
گروه معماری ۷۲
گروه حقوق ۷۲
گروه ادبیات فارسی ۷۲
گروه علوم اجتماعی ۷۳
گروه صنایع دستی ۷۳
نتیجه گیری ۷۳
‹‹ پیشنهاد ‍‍‌›› ۷۴
مقدمه
 درانجام هر کاری وتحقق بخشیدن به اهداف کم وبیش مشکلاتی پیش روی مجریان امرخواهد   بود .مسلماً گستردگی کارموجب افزوده شدن بر میزان مسائل ومتعاقباٌ حجم مشکلا ت خواهد شد .آن چه که باید بیشتر به آن توجه نمود این است که در انجام کارهای بزرگ وخطیر ،علی رغم اینکه وجود مشکلات اجتناب ناپذیر می نماید ،کوچکترین مشکلات پیامدهایی راخواهند داشت که چون نوع کار ارزش بالایی دارد ،این پیامدها نیز چشمگیرتر جلوه می نمایند .درواقع می توان گفت که اگر به ارزش کار توجه شود ،مشکلات بزرگ درکارهای کوچک شاید قابل چشم پوشی باشند اما مشکلات کوچک درکارهای بزرگ وشایسته نباید نادیده گرفته شوند وبا دیده غفلت از آنها گذشت .درک گذشته بشری به مانشان می دهد که پیشبرد کارها وتحقق اهداف همواره مستلزم سازماندهی امور می باشد .بر این اساس سازمانهای مختلف جهت تحقق اهداف مختلف به منصه ظهور می رسند .هدف توسعه وپیشرفت درهر جامعه مسلماٌ با ارزشترین هدف هر جامعه به حساب می آید وتحقق این هدف را باید سازمانهایی بر عهده گیرند . شاید بتوان گفت که مراکز علمی وپژوهشی وبخصوص دانشگاهها مهمترین مؤسساتی می باشند که می توانند بیشترین کمک راجهت محقق ساختن این هدف داشته باشند .اینکه جامعه تا چه اندازه ودرکدام زمینه ها بتواند پیشرفت وتوسعه یابد ،دردرجه اول به عملکرد همین مؤسسات وابسته باز می گردد .به عبارتی می توان گفت هر اندازه زمینه لازم برای فعالیت مؤسسات علمی وپژوهشی بیشتر فراهم گردد ،می توان عملکرد بهتری رااز آنها انتظار داشت .
همان طور که اشاره شد هر اندازه نوع کار خطیر وبا ارزشتر باشد وجود مشکلات حتی درسطح پایین ،لطمات بیشتری خواهد داشت .حال با توجه به رسالت عظیم دانشگاهها باید دید که چه مشکلاتی پیش روی این مراکز وجود دارد .
هدف ارزشیابی
هدف از انجام این پروژه  « بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی » می باشد ،که البته دامنه آن محدودبه مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی دودانشکده علوم انسانی واجتماعی ودانشکده هنر دانشگاه مازندران می باشد .شاید برای این پروژه سطح بالایی درنظر نگیریم ،اما مصاحبه ها ومسائلی که در این پروژه به آنها پرداخته شده ، می تواند هشداری باشد برای تمام کسانی که به هر نحوه دربه انجام رسیدن فعالیتهای دانشگاهی نقش ایفا می کنند وبا تلاش خود به انحاء مختلف دراین راه تآثیر می گذارند .اما چرا هشدار ؟
همان طور که اشاره شد نقش واهمیت دانشگاهها تا به آن اندازه است که حتی کوچکترین مشکلات درسطح وعمق بیشتری بر عملکرد آن لطمه وارد می سازد.ازطرف دیگر،عاملین اصلی این نهاد که نقش اصلی درتحقق اهداف آن ایفا می کنند –گروههای آموزشی – تحت تآثیر عوامل اجرایی دچار مشکل می شوند .بنابراین پیداست که توجه به عوامل مختلف ونقشی آنها بر این نهاد       می گذارند ازاهمیت زیادی برخوردار می باشد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله طراحی و پیاده سازی یک سیستم E-test
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:48 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله طراحی و پیاده سازی یک سیستم E-test

فهرست مطالب
مقدمه ۱
فصل یکم -  نگاه کلی به سیستم های مدیریت آزمون آنلاین۳
۱-۱-  سیستم هایOTMS  و ویژگی آنها‏ ۳
۱-۲- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه۴
۱-۳- مشخصات اولیه سیستم۵
فصل دوم- بانک اطلاعاتی۷
۲-۱- MYSQL 7
2-1-1- انتخاب پایگاه داده و برتری های MYSQL  ۷
۲-۱-۲- رقبای اصلی MYSQL  ۹
۲-۲- طراحی بانک اطلاعاتی آزمون ۱۱
فصل سوم- زبان برنامه نویسی PHP۱۷
۳-۱- PHP17
3-1-1- بررسی قابلیت های PHP18
3-1-2- مقایسه  PHP با سایر زبان ها۱۹
۳-۱-۳- معایب PHP23
3-2- Form Validation
26
3-3- استفاده از Sessionها……
۲۷
فصل چهارم- آشنائی با سیستم مورد نظر
۴-۱- روند کلی برگزاری آزمون
۴-۲- آموزش گام به گام کار با سیستم
۴-۲-۱- بخش مدیریت(مدیر سیستم
۴-۲-۲- بخش مدیریت(مربی
۴-۲-۳- بخش داوطلبان۳۴
فهرست شکلها
شکل ۲-۲- جداول بانک اطلاعاتی و روابط بین آنها  ۱۱
شکل ۳-۲- Form Validation 27
شکل ۳-۳- استفاده از Sessionها‏ ۳۲
شکل ۴-۲- بخش مدیریت۳۶
شکل ۴-۲-۱- آزمون های موجود۳۷
شکل ۴-۲-۲- بخش مدیریت(مربی۳۸
شکل ۴-۲-۲- افزودن آزمون۳۹
شکل ۴-۲-۲- افزودن سوالات۴۰
شکل ۴-۲-۳-بخش داوطلبان۴۱
شکل ۴-۲-۳- مشخصات آزمون۴۲
شکل ۴-۲- ۳- آغاز آزمون۴۳
شکل ۴-۲-۳- نتایج آزمون۴۴
فهرست جدولها
جدول۱-۲- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه۵

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله طراحی و پیاده سازی یک سیستم E-test ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه طرح اتوماسیون اداری
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:38 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه طرح اتوماسیون اداری

مرحله اول (دبیرخانه و بایگانی)
فهرست مندرجات
۱- مقدمه۱
۲- تعریف پروژه۲
۳- اهداف پروژه۲
۴- مراحل انجام کار۲
۱-۴- انتخاب نرم‏افزار۳
۲-۴- تشکیل کمیته راهبری۳
۳-۴- شناخت و برنامه‏ریزی۴
۴-۴- برنامه زمان‏بندی سیستم اتوماسیون اداری۶
۵-۴- آموزش۷
۶-۴- نصب و راه‏اندازی۷
۷-۴-پشتیبانی۸
۵- اقدامات انجام شده (درصد پیشرفت) ۹
۶- پیوست‏ها
پیوست ۱- گزارش ارزیابی نرم‏افزارها
پیوست ۲- گزارش برنامه اجرایی
پیوست۳- راهنمای کاربران – دبیر
پیوست۴- راهنمای کاربران – مدیر
۱- مقدمه
استفاده مناسب از فناوری‏های نوین و به خصوص امکانات فراهم‏ آمده در زمینه فناوری اطلاعات می‏تواند هر سازمانی را دچار تحول سازد.
استقرار سیستم اتوماسیون اداری و حذف مکاتبات کاغذی در حد ممکن نیز از جمله مواردی است که نه تنها می‏تواند باعث ارتقاء به سطح فرهنگ سازمانی گردد، بلکه به میزان قابل توجهی بهره‏وری کارکنان و مدیران را نیز افزایش دهد. خوشبختانه نصب و راه‏اندازی سیستم اتوماسیون اداری در وزارت صنایع و معادن با سرعت مناسبی در جریان می‏باشد و علاوه بر دبیرخانه‏های مرکزی، دبیرخانه فرعی در کلیه معاونت‌ها تشکیل گردیده است و در سایربخش‌ها معاونت دیگر نیز در دست اقدام می‏باشد. حدود ۱۷۶ نفر از کارکنان مرتبط با سیستم اتوماسیون در سطوح مختلف آموزش دیده‎‏اند و غالباً در حال بکارگیری سیستم می‏باشند. حدود ۱۱۰ دستگاه PC جدید توزیع گردیده و روی ۳۸ دستگاه موجود نیز سیستم اتوماسیون اداری نصب گردیده و در حال بهره‏برداری می‏باشد. با توجه به پشتیبانی مدیران محترم وزارتخانه از سیستم اتوماسیون اداری می‎توان امیدوار بود که در آینده نزدیک گردش‏نامه‏ها در وزارتخانه در حد بالایی با استفاده از سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری انجام پذیرد.
۲- تعریف پروژه
انتخاب، تأمین و راه‏اندازی سیستم رایانه‏ای دبیرخانه، بایگانی و پیگیری در سطح ستاد وزارت صنایع و معادن
۳- اهداف پروژه
پروژه اهدافی تحت عناوین زیر را دنبال می‏نماید :
شناسایی نرم‏افزارهای موجود در داخل کشور در زمینه اتوماسیون اداری
پیشنهاد مناسب‏ترین نرم‏افزار جهت بکارگیری در ستاد وزارت صنایع و معادن
تأمین نرم‏افزار
نصب و راه‏اندازی سیستم اتوماسیون اداری
پشتیبانی
راه‏اندازی سیستم اتوماسیون اداری دارای نتایجی تحت عناوین زیر می‏باشد.
سامان یافتن امور دبیرخانه و بایگانی
افزایش سرعت و دقت در گردش مکاتبات
کاهش حجم بایگانی
کاهش میزان حجم جابجایی کاغذ در مکاتبات
امکان پیگیری موارد و تهیه گزارشات آماری
۴- مراحل انجام کار
برای انجام پروژه مراحلی تحت عناوین زیر مطرح گردیده است :
۱-۴- انتخاب نرم‏افزار
۲-۴- تشکیل کمیته راهبری
۳-۴- شناخت و برنامه‏ریزی
۴-۴- برنامه زمان‌بندی سیستم اتوماسیون اداری
۵-۴- آموزش
۶-۴- نصب و راه‏اندازی
۷-۴- پشتیبانی
در ادامه توضیح مختصری از مراحل انجام کار ارائه می‏شود.
۱-۴- انتخاب نرم‏افزار
برای تدارک نرم‏افزار مناسب اتوماسیون اداری فعالیت‏های زیر انجام شده است :
شناسایی وضعیت موجود وزارت صنایع و معادن در زمینه اتوماسیون اداری
تعیین نیازهای وزارت صنایع و معادن در زمینه اتوماسیون اداری
شناسایی نرم‏افزارهای اتوماسیون اداری موجود در بازار ایران و تعیین نرم‏افزارهای کاندید
تعیین شاخص‏های ضروری جهت ارزیابی نرم‏افزارهای کاندید و امتیازدهی آنها
ارزیابی نرم‏افزار کاندید
نتیجه‏گیری و گزینش سه نرم‏افزار برتر
انتخاب نهایی نرم‏افزار مورد نظر
این مرحله از پروژه به صورت کامل انجام گردیده و نرم‏افزار مورد نظر انتخاب شده و با شرکت مربوطه قرارداد منعقد شده است.
۲-۴- تشکیل کمیته راهبری
اعضای کمیته راهبری در اردیبهشت ماه ۸۱ مشخص گردیدند و به اعضاء ابلاغ شد، اولین جلسه کمیته راهبری در تاریخ ۸/۳/۸۱ با شرکت اعضاء برگزار گردید و در مجموع پنج جلسه کمیته برگزار گردیده است. کمیته راهبری از افراد زیر تشکیل گردیده است :
معاونت اداری و مالی
نماینده معاونت شورای فناوری اطلاعات
نماینده معاونت برنامه‏ریزی، توسعه و فناوری
مدیر کل امور اداری
مدیر کل تشکیلات و بودجه
شرکت ناظر
گروه توسعه و پشتیبانی شبکه
نماینده واحدی که نرم‏افزار در حال نصب در آن می‏باشد.
مواردی که در کمیته راهبری مورد بررسی و بحث قرار گرفته است تحت عناوین زیر می‏باشد :
تأمین سخت‏افزار مورد نیاز برای راه‏اندازی سیستم
تخصیص مکان برای دبیرخانه متمرکز معاونت
موانع موجود در زمینه نصب و راه‏اندازی سیستم
پیشرفت پروژه و کارهای در دست اقدام
موانع موجود در زمینه آموزش کارکنان مرتبط با سیستم
محدودیت‏های موجود در زمینه تدارکات
اولویت‏بندی انجام کار اتوماسیون
۳-۴- شناخت و برنامه‏ریزی
برای انتخاب نرم‏افزار مناسب و شناسایی محیط از نقطه نظر سخت‏افزار، نرم‏افزارهای دبیرخانه موجود، محل‏های استقرار سیستم و نیازهای مرحله نصب و راه‏اندازی فعالیت‏هایی تحت عناوین زیر انجام گردیده است :
شناخت اولیه برای انتخاب نرم‎افزار اتوماسیون اداری مناسب
شناخت وزارتخانه برای برآورد نیازهای مرحله نصب و راه‎اندازی
شناخت هر معاونت جهت نصب سیستم
همان طور که مشاهده می‏شود برای انجام کار مطالعه و شناخت سازمانی در سطوح مختلفی انجام گردیده است. در اولین سطح، شناسایی اجمالی وزارتخانه از نقطه‏ نظر امکانات موجود اتوماسیون اداری و تعیین نیازهای وزارت صنایع و معادن در زمینه اتوماسیون اداری، امکان‏سنجی پیاده‏سازی سیستم مورد نظر بوده است. در مرحله بعدی وزارتخانه از نظر سخت‏افزارهای موجود، ساختار سازمانی، شیوه‏های استقرار سیستم، موانع و مشکلات پیش‏روی پروژه مورد بررسی قرار گرفته و نیازهای مورد نظر اعلام گردیده است. در مرحله نصب و راه‏اندازی سیستم‏ هر یک از معاونت‏ها که برای نصب و راه‏اندازی سیستم در نظر گرفته شده است از نقطه نظر گردش‏کار، شیوه‏های ثبت نامه‏ها، تعداد پرسنل مرتبط با کار دبیرخانه، حجم نامه‏های وارده و صادره بررسی شده و نیازهای سخت‏افزاری، نرم‏افزاری، آموزش مورد نیاز مشخص گردیده است. مرحله شناخت در حال حاضر به صورت کامل انجام پذیرفته و نیازهای مرحله مدون گردیده است.
در زمینه برنامه‏ریزی مراحلی تحت عناوین زیر انجام گردیده است :
شناسایی فعالیت‏های مرحله نصب و راه‏اندازی
تهیه و تدوین برنامه زمان‏بندی
تهیه برنامه آموزش
تهیه برنامه نصب و راه‏اندازی
فعالیت‏های شناسایی شده برای انجام پروژه به شرح زیر می‏باشد :
مقدمات انجام کار
تهیه برنامه آموزش
تهیه برنامه نصب
اعلام امکانات مورد نیاز آموزش
شناخت از نقطه نصب
شناسایی افراد برای آموزش در نقطه نصب
آموزش در نقطه نصب
اعلام موارد نیاز در نقطه نصب
تعریف پارامترها در نقطه نصب
نصب سیستم
براساس فعالیت‏های شناسایی شده برنامه زمان‏بندی تنظیم و برای انجام کار برنامه آموزش و برنامه نصب و راه‏اندازی تهیه گردیده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طرح اتوماسیون اداری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مقاله نرم افزارهای سیستمی و امنیتی ، داده ای ، مهندسی و
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:36 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله نرم افزارهای سیستمی و امنیتی ، داده ای ، مهندسی و

فهرست مطالب
۱- مقدمه
۲- نرم‌افزارهای داده‌ای
۲-۱ DBMS
2-2 XML & Virtual DBMS
2-3  Data Management
3- نرم‌افزارهای سیستمی
۳-۱ Operating System
3-2 Infrastructure Software
4- نرم‌افزارهای امنیتی
۴-۱ Anti-virus
4-2 Security Software
5- نرم‌افزارهای تجاری
۵-۱  Finance Software
5-2  Office, Word processing
6- بسته‌های نرم‌افزاری
۶-۱ Package
6-2 The Automated Software Quality Tools
7- نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای
عنوان
۸- نرم‌افزارهای بازی
۹- نرم‌افزارهای تجارت الکترونیکی
۹- ۱ Ecommerce Software
9-2 Ebusiness
10- نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری
۱۱- نرم‌افزارهای مدیریت ذخیره‌سازی
۱۲- نرم‌افزارهای  میان‌افزار
۱۳- نرم‌افزارهای ارتباطی
۱۴- نرم‌افزارهای Web Server
15- نرم‌افزارهای مهندسی
۱۶- آمار بازار جهانی نرم‌افزار
۱۷- بررسی بازار نرم‌افزار در ایران
۱- مقدمه
صنعت نرم‌افزاری در جهان و ایران صنعتی است نو و نسبتاً جدید. با این وجود در طی عمر بسیار کوتاه، این صنعت تحولات وسیع، عمیق و شگرفی را شاهد بوده است. مهم‌ترین این نوع تحولات را می‌توان موارد زیر دانست:
×     رشد شدید و قابل توجه در درآمد بخش
×     تاثیر آن بر سایر صنایع (امروز نرم‌افزار را می‌توان یکی از انواع صنایع مادر یا پایه‌ای دانست)
×     تحول عمیق در فناوری‌ةای مربوط به آن
×     تحول در فرآیندهای آن و تبدیل آن‌ها از فرآیندهای تجربی به فرآیندهای مهندسی
×     گسترش و تنوع بی‌سابقه در فرآورده‌ها و خدمات
مجموعه فوق باعث می‌شود که هر کشور دنیا برای رشد و توسعه صنعت نرم‌افزار خود برنامه‌ریزی‌های فراوانی بنماید اما از طرف دیگر، تجربه نشان می‌دهد که چنان چه بدون برنامه‌ریزی درست اقدام به ورود به این عرصه شود، نتیجه مطلوب ممکن است بدست نیاید. بنابراین بسیار مهم است که بدانیم در کدام عرصه‌ها، چگونه و با چه مجموعه فرآورده‌ها و خدماتی باید وارد شد.
گزارش حاضر برای پاسخ‌گویی به همین مسئله آماده شده است. این گزارش (که اولین گزارش از مجموعه گزارشاتی از این دست است) ابتدا به بررسی وضعیت بازار جهانی می‌پردازد و سپس تخمینی از حجم بازار داخلی را بدست می‌دهد.
۲-۱ Data Base Management System
 نرم‌افزار پایگاه داده‌ها  Data Base، مجموعه‌ای است که داده های ذخیره شده به صورت منطقاً مجتمع و به هم مرتبط و حتی الامکان فاقد افزونگی را که مورد استفاده چند کاربر از یک محیط عملیاتی است به صورت هم زمان و اشتراکی تحت مدیریت یک سیستم کنترل متمرکز DBMS قرار می‌دهد. پس DBMS نرم‌افزاری است که به کاربر امکان می‌دهد که پایگاه داده خود را تعریف و بر روی آن عملیات انجام دهد و بر روی آن تا حدی کنترل داشته باشد.
در سال ۱۹۹۹  DBMS(مدیریت سیستم پایگاه داده‌ها) از یک رشد ۱۸درصدی برخورداربوده است. درآمد بازار نرم‌افزار DBMS در سال ۲۰۰۰ حدود ۸/۸ میلیارد دلار برآورد شده است که نسبت به سال ۱۹۹۹، ۱۰ درصد رشد داشته است. در سال ۲۰۰۰  Object DBMS و  DBMS Pre-Relational که شامل HDBMS  و NDBMS یک رشد منفی داشته و در مقابل DBMS Relational یک رشد ۱۵% داشته است. در حقیقت DBMS‌R 80% از کل بازار DBMS را به خود اختصاص داده است .در جدول زیر درآمد بازار نرم‌افزار  DBMSتا سال ۲۰۰۵ پیش‌بینی شده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: مقاله نرم افزارهای سیستمی و امنیتی ، داده ای ، مهندسی و ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله لینوکس مفاهیم پایه ای
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:34 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله لینوکس مفاهیم پایه ای

تاریخچه لینوکس
آغاز داستان
در سال ۱۹۹۱ در حالی که جنگ سرد رو به پایان میرفت و صلح در افقها هویدا میشد، در دنیای کامپیوتر، آینده بسیار روشنی دیده میشد. با وجود قدرت سخت افزارهای جدید، محدودیت های کامپیوترها رو به پایان میرفت. ولی هنوز چیزی کم بود…
و این چیزی نبود جز فقدانی عمیق در حیطه سیستم های عامل.
داس، امپراطوری کامپیوترهای شخصی را در دست داشت. سیستم عامل بی استخوانی که با قیمت ۵۰۰۰۰ دلار از یک هکر سیاتلی توسط بیل گیتز (Bill Gates) خریداری شده بود و با یک استراتژی تجاری هوشمند، به تمام گوشه های جهان رخنه کرده بود. کاربران PC انتخاب دیگری نداشتند. کامپیوترهای اپل مکینتاش بهتر بودند. ولی قیمتهای نجومی، آنها را از دسترس اکثر افراد خارج می ساخت.
خیمه گاه دیگر دنیای کامپیوترها، دنیای یونیکس بود. ولی یونیکس به خودی خود بسیار گرانقیمت بود. آنقدر گرانقیمت که کاربران کامپیوترهای شخصی جرات نزدیک شدن به آنرا نداشتند. کد منبع یونیکس که توسط آزمایشگاههای بل بین دانشگاهها توزیع شده بود، محتاطانه محافظت میشد تا برای عموم فاش نشود. برای حل شدن این مسئله، هیچیک از تولید کنندگان نرم افزار راه حلی ارائه ندادند.
بنظر میرسید این راه حل به صورت سیستم عامل MINIX ارائه شد. این سیستم عامل، که از ابتدا توسط اندرو اس. تاننباوم (Andrew S. Tanenbaum) پروفسور هلندی، نوشته شده بود به منظور تدریس عملیات داخلی یک سیستم عامل واقعی بود. این سیستم عامل برای اجرا روی پردازنده های ۸۰۸۶ اینتل طراحی شده بود و بزودی بازار را اشباع کرد.
بعنوان یک سیستم عامل، MINIX خیلی خوب نبود. ولی مزیت اصلی آن، در دسترس بودن کد منبع آن بود. هرکس که کتاب سیستم عامل تاننباوم را تهیه میکرد، به ۱۲۰۰۰ خط کد نوشته شده به زبان C و اسمبلی نیز دسترسی پیدا میکرد. برای نخستین بار، یک برنامه نویس یا هکر مشتاق میتوانست کد منبع سیستم عامل را مطالعه کند. چیزی که سازندگان نرم افزارها آنرا محدود کرده بودند. یک نویسنده بسیار خوب، یعنی تاننباوم، باعث فعالیت مغزهای متفکر علوم کامپیوتری در زمینه بحث و گفتگو برای ایجاد سیستم عامل شد. دانشجویان کامپیوتر در سرتاسر دنیا با خواندن کتاب و کدهای منبع، سیستمی را که در کامپیوترشان در حال اجرا بود، درک کردند.
و یکی از آنها لینوس توروالدز (Linus Torvalds) نام داشت.
 کودک جدید در افق
در سال ۱۹۹۱، لینوس بندیکت توروالدز (Linus Benedict Torvalds) دانشجوی سال دوم علوم کامپیوتر دانشگاه هلسینکی فنلاند و یک هکر خود آموخته بود. این فنلاندی ۲۱ ساله، عاشق وصله پینه کردن محدودیت هایی بود که سیستم را تحت فشار قرار میدادند. ولی مهمترین چیزی که وجود نداشت یک سیستم عامل بود که بتواند نیازهای حرفه ای ها را براورده نماید. MINIX خوب بود ولی فقط یک سیستم عامل مخصوص دانش آموزان بود و بیشتر به عنوان یک ابزار آموزشی بود تا ابزاری قدرتمند برای بکار گیری در امور جدی.
در این زمان برنامه نویسان سرتاسر دنیا توسط پروژه گنو (GNU) که توسط ریچارد استالمن (Richard Stallman) آغاز شده بود، تحریک شده بودند. هدف این پروزه ایجاد حرکتی برای فراهم نمودن نرم افزارهای رایگان و در عین حال با کیفیت بود. استالمن خط مشی خود را از آزمایشگاه معروف هوش مصنوعی دانشگاه MIT با ایجاد برنامه ویرایشگر emacs در اواسط و اواخر دهه ۷۰ آغاز نمود. تا اوایل دهه ۸۰، بیشتر برنامه نویسان نخبه آزمایشگاههای هوش مصنوعی MIT جذب شرکتهای نرم افزاری تجاری شده بودند و با آنها قرارداد های حفظ اسرار امضا شده بود. ولی استالمن دیدگاه متفاوتی داشت. وی عقیده داشت برخلاف سایر تولیدات، نرم افزار باید از محدودیت های کپی و ایجاد تغییرات در آن آزاد باشد تا بتوان روز به روز نرم افزارهای بهتر و کارآمد تری تولید نمود.
با اعلامیه معروف خود در سال ۱۹۸۳، پروژه GNU را آغاز کرد. وی حرکتی را آغاز کرد تا با فلسفه خودش به تولید و ارائه نرم افزار بپردازد. نام GNU مخفف GNU is Not Unix است. ولی برای رسیدن به رویای خود برای ایجاد یک سیستم عامل رایگان، وی ابتدا نیاز داشت تا ابزارهای لازم برای این کار را ایجاد نماید. بنابراین در سال ۱۹۸۴ وی شروع به نوشتن و ایجاد کامپایلر زبان C گنو موسوم به GCC نمود. ابزاری مبهوت کننده برای برنامه نویسان مستقل. وی با جادوگری افسانه ای خود به تنهایی ابزاری را ایجاد نمود که برتر از تمام ابزارهایی که تمام گروههای برنامه نویسان تجاری ایجاد کرده بودند قرار گرفت. GCC یکی از کارآمد ترین و قویترین کامپایلرهایی است که تا کنون ایجاد   شده اند.
تا سال ۱۹۹۱ پروزه GNU تعداد زیادی ابزار ایجاد کرده بود ولی هنوز سیستم عامل رایگانی وجود نداشت. حتی MINIX هم لایسنس شده بود. کار بر روی هسته سیستم عامل گنو موسوم به HURD ادامه داشت ولی به نظر نمی رسید که تا چند سال آینده قابل استفاده باشد.
این زمان برای توروالدز بیش از حد طولانی بود…
 
لینوکس در جهان سوم
ورود لینوکس به کشورهای جهان سوم تحولی ایجاد نموده است. قبل از وجود لینوکس کشورهای جهان سومی در زمینه کامپیوتر در سطح بسیار پایین تری قرار داشتند. هزینه سخت افزارها بسیار پایین آمده بود ولی هزینه نرم افزار برای این گونه کشورها همچنان کمر شکن بود. این امر باعث شد تا در بسیاری از این کشورها کپی غیر مجاز نرم افزارها گسترش پیدا کند که باعث میلیاردها دلار خسارت سالیانه میشود. یکی از عمده ترین دلایل این کار پایین بودن درآمد سرانه در این کشورهاست. هنگامی که مجموع درآمد سرانه سالیانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار نیست، هیچگاه امکان خرید یک سیستم عامل ۱۰۰ دلاری وجود نخواهد داشت.
طلوع لینوکس و سایر تولیدات باز متن، این وضعیت را تغییر داده است. این امکان وجود دارد تا بتوان لینوکس را در کامپیوترهای قدیمی ۴۸۶ و پنتیوم که اکنون در کشورهای توسعه یافته به تاریخ پیوسته اند ولی هنوز در کشورهای درحال توسعه از آنها استفاده میشود، اجرا نمود. همچنین استفاده از نرم افزارهای رایگان بازمتن گسترش یافته تا جلوی هزینه های سرسام آور نرم افزاری این کشورها را بگیرد.
امروزه در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین استفاده از لینوکس و نرم افزارهای بازمتن گسترش فراوانی یافته و با استفاده از خصلت ذاتی تغییر پذیری لینوکس، برای استفاده از زبانهای ملی این کشورها سفارشی شده است. امروزه مستندات لینوکس به اکثر زبانهای زنده جهان ترجمه شده اند.
از میزکار تا ابرکامپیوترها
هنگامی که توروالدز لینوکس را ایجاد نمود، این مخلوق جدید، فقط یک اسباب بازی تازه برای هکرها بود. ولی از زمان دستگاههای ۳۸۶ که نخستین هسته لینوکس بر روی آنها اجرا میشد، لینوکس راه درازی را طی نموده است. یکی از مهمترین استفاده های امروزی لینوکس استفاده از آن در پردازشهای سنگین موازی در ابرکامپیوترهاست. امروزه اکثر ابرکامپیوترهایی که در جهان ساخته میشوند، از لینوکس به عنوان سیستم عامل خود استفاده میکنند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله لینوکس مفاهیم پایه ای ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله کدهای بلوکی و کدهای کانولوشن
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:33 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله کدهای بلوکی و کدهای کانولوشن

فصل اول : کدهای بلوکی و کدهای کانولوشن  
۱-۱- مقدمه :
امروزه دو نوع عمومی از کدها استفاده می شود : کدهای بلوکی و کدهای کانولوشن . انکدینگ  یک کد بلوکی را به تر تیبی از اطلاعات در قالب بلوکهای پیغام از k بیت اطلاعات برای هر کدام تقسیم می کند . یک بلوک پیغام با k مقدار باینری که بصورت u=(u1,u2,…,uk) نشان داده می شود ، یک پیغام نامیده می شود . در کدینگ بلوکی از سمبل u  جهت نشان دادن k بیت پیغام از کل ترتیب اطلاعات استفاده می گردد .
تعداد کل بیت های پیغام متفادت موجود  پیغام است . انکدر هر پیغام u را بطور غیر وابسته ، بصورت یک n  تایی v=(v1,v2,…,vn)  که کلمه کد (codeword) نامیده می شود ، ارسال می دارد . در کدینگ بلوکی سمبل v برای مشخص کردن سمبل بلوک از کل ترتیب انکد شده استفاده می گردد .
از  پیغام قابل ساخت ،  کلمه کد مختلف در خروجی انکدر قابل ایجاد است . این مجموعه  کلمات کد با طول n یک کد بلوکی (n,k) نامیده می شود. نسبت R=k/n  نرخ کد نامیده می شود . نرخ کد می تواند تعداد بیتهای اطلاعات که انکد می شود را در هر سمبل انتقال یافته ،محدود کند . در حالتیکه n  سمبل خروجی کلمه کد که فقط به k  بیت ورودی پیغام وابسته باشد ، انکدر را بدون حافظه (memory-less) گویند . انکدر بدون حافظه با ترکیبی از مدارات لاجیک قابل ساخت یا اجرا است . در کد باینری هر کلمه کد v باینری است . برای اینکه کد باینری قابل استفاده باشد ، بعبارت دیگر برای داشتن کلمات کد متمایز باید  یا  باشد . هنگامیکه k<n  باشد ، n-k  بیتهای افزونگی (redundant) می تواند به بیتهای یک پیغام اضافه گردد و کلمه کد را شکل دهد . این بیتهای اضافه شده توانایی کد را در مبارزه با نویز کانال فراهم می آورد . با نرخ ثابتی از کد ، بیت های افزونگی بیشتری را می توان با افزایش دادن طول بلوک n از کد ، با پیغام جمع کرد و این تا هنگامی است که نسبت k/n  ثابت نگه داشته شود .
چگونگی انتخاب بیت های افزونگی تا اینکه ارسال قابل اطمینانی در یک کانال نویزی داشته باشیم از اصلی ترین مسائل طراحی یک انکدر است .
انکدر یک کد کانولوشن نیز به همان ترتیب ، k بیت بلوکی از ترتیب اطلاعات u را می پذیرد و ترتیب انکد شده ( کلمه کد ) v با n   سمبل بلوکی را می سازد . باید توجه کرد که در کدینگ کانولوشن سمبل های u و v جهت مشخص کردن بلوکهای بیشتر از یک بلوک استفاده می گردند . بعبارت دیگر هر بلوک انکد شده ای نه تنها وابسته به بلوک پیغام k بیتی متناظرش است ( در واحد زمان )‌ بلکه همچنین وابسته به m  بلوک پیغام قبلی نیز می باشد .  در این حالت انکدر دارای حافظه (memory )  با مرتبه m  است .
محصول انکد شده ترتیبی است از یک انکدر k ورودی ، n خروجی با حافظه مرتبه m  که  کد کانولوشن (n,k,m) نامیده می شود . در اینجا نیز R=k/n نرخ کد خواهد بود و انکدر مذکور با مدارات لاجیک ترتیبی قابل ساخت خواهد بود . در کد باینری کانولوشن ، بیت های افزونگی برای تقابل با کانال نویزی می تواند در حالت k<n  یا R<1  به ترتیب اطلاعات اضافه می گردد .
معمولاً k و n اعداد صحیح کوچکی هستند و افزونگی بیشتر با افزایش مرتبه حافظه از این کدها بدست می آید . و از این رو k و n و در نتیجه R  ثابت نگه داشته می شود .
اینکه چگونه استفاده کنیم از حافظه تا انتقالی قابل اطمینان  در یک کانال نویزی داشته باشیم ، از مسائل مهم طراحی انکدر ها محسوب می شود .
۱-۲- ماکزیمم احتمال دیکدینگ  Maximum Likelihood Decoding
یک بلوک دیاگرام از سیستم کد شده در یک کانال AWGN با کوانتیزاسیون محدود خروجی در شکل ۱ نشان داده شده است :
در این سیستم خروجی منبع u نشاندهنده پیغام k بیتی ، خروجی انکدر ، v  نشاندهنده کلمه کد n- سمبلی خروجی دیمدولاتور ، r نشاندهنده آرایه Q دریافت شده n تایی متناظر و خروجی دیکدر  نشاندهنده تخمینی از پیغام انکد شده k بیتی است . در سیستم کد شده کانولوشن ، u ترتیبی از kl بیت اطلاعات و v یک کلمه کد است که دارای N=nl+nm=n(l+m) سمبل می باشد . kl طول ترتیب اطلاعات و N طول کلمه کد است . سرانجام nm سمبل انکد شده بعد از آخرین بلوک از بیتهای اطلاعات در خروجی ایجاد می گردد . این عمل در طول m واحد زمانی حافظه انکدر انجام می پذیرد . خروجی دی مدولاتور ، r یک N تایی دریافت شده Q- آرایه ای است و خروجی  یک تخمین از ترتیب اطلاعات می باشد. در واقع دیکدر می بایستی یک تخمین  از ترتیب اطلاعات u براساس ترتیب دریافت شده r تولید نماید . پس یک تناظر یک به یک بین ترتیب اطلاعات u و کلمه کد v وجود دارد که دیکدر بر این اساس می تواند یک تخمین  از کلمه کد v بدست آورد . روشن است که در صورتی  است ، اگر و فقط اگر  .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کدهای بلوکی و کدهای کانولوشن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله برنامه یک تاکسی تلفنی به زبان دلفی
سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:30 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله برنامه یک تاکسی تلفنی به زبان دلفی

تاریخچه زبان دلفی
دلفی در واقع یک کامپایلر پاسکال است. دلفی ۷ نسل جدید کامپایلر های پاسکال است که شرکت Borland از زمان ایجاد اولین نسخه پاسکال توسط Andres Hejlsberg در ۱۵ سال پیش به بازار عرضه کرد. برنامه نویسی به زبان پاسکال در سالیان سال از استواری و ثبات، زیبایی و ظرافت و البته سرعت بالای کامپایل سود برده است. دلفی هم از این قاعده مستثنی نیست. کامپایلر دلفی ترکیبی از بیش از یک دهه تجربه طراحی کامپایلر پاسکال و معماری بهبود یافته کامپایلر های ۳۲ بیتی است. اگرچه قابلیت های کامپایلرها با گذشت زمان پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی سرعت آن چندان کاهش نیافته و همچنان از سرعت بالایی برخوردار است. به علاوه استحکام و قدرت کامپایلر دلفی معیاری برای سنجش دیگر کامپایلر ها  است. در اینجا به بررسی تفصیلی روند حرکتی دلفی در هر یک از نسخه های آن می پردازیم و مشخصات مهم آن را بررسی می کنیم.
سال ۱۹۹۵ – Delphi1
در زمان استفاده از سیستم عامل DOS برنامه نویسان مجبور بودند از بین زبان پر قدرت ولی کم سرعت Basic و زبان کارآمد ولی پیچیده و نامفهوم Assembly یکی را انتخاب کنند. پاسکال با ارائه یک زبان ساخت یافته و یک کامپایلر سریع و کم نقص این شکاف را پرکرد. برنامه نویسان Windows 3.1 هم با تصمیم گیری مشابهی رو برو شدند. یکی زبان قدرتمند و سنگین ++C و یکی زبان ساده و محدود کننده Visual Basic . ارائه Delphi1 در این مورد هم راه حل خوبی برای برنامه نویسان بود. دلفی مجموعه متفاوتی برای برنامه نویسی بود . طراحی و توسعه برنامه های کاربردی، ایجاد DLL ها، پایگاههای داده و … که یک محیط ویژوال وسیع را تشکیل می داد. Delphi1 اولین ابزار برنامه نویسی ویندوز بود که محیط طراحی ویژوال، کامپایلر بهینه کد برنامه و دسترسی قوی به پایگاههای داده را در یک جا جمع کرد که آن را به یکی از بهترین ابزارهای روش نوین توسعه سریع نرم افزار (Rapid Application Development) تبدیل کرد. این مجموعه قدرتمند باعث شد که در همان زمان بسیاری از برنامه نویسان زبانهای دیگر به Delphi روی بیاورند و این موفقیت بزرگی برای Borland به حساب می آمد. همچنین بسیاری از برنامه نویسان پا سکال دلفی را ابزاری یافتند که توسط آن هم از توانایی و تجربه خود در برنامه نویسی پاسکال استفاده می کردند و هم توانایی کار در ویندوز را به دست آوردند. همچنین زبانی که در آن زمان با نام پاسکال شیئی (ObjectPascal) در دانشگاهها ایجاد شده بود یک زبان بسیار خشک و محدود کننده بود که اصلا حالت کاربردی پیدا نکرد.
ویژگیهای دلفی مثل طراحی ظاهری حساب شده و کاربر پسند آن باعث شد که زبان پاسکال شیئی عملاٌ از رده خارج شود. تیم طراحی VB در Microsoft قبل از حضور دلفی هیچ رقیب مهمی برای خود نمی دید. VisualBasic در آن زمان زبانی نا کارآ ، کم سرعت و کند ذهن بود

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله برنامه یک تاکسی تلفنی به زبان دلفی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله اولتــراسوند سه بعـدی
یک شنبه 22 شهريور 1394 ساعت 14:3 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله اولتــراسوند سه بعـدی

فهرست مطالب
چکیده- ۵
مقدمه- ۶
فصل اول – معرفی اولتراسوند ۳D و محدویت های ۲ – D UltraSound 7
فصل دوم- تکنیک های دریافت و اسکن ۱۱
۱-۲- دریافت دستی ۱۲
۲-۲- موقعیت یاب آکوستیک ۱۳
۳-۲- موقعیت یاب بازوی مفصل دار ۱۴
۴-۲- سنسور میدان مغناطیسی ۱۴
۵-۲- موقعیت یاب های مکانیکی ۱۵
۱-۵-۲- اسکن خطی ۱۷
۲-۵-۲- اسکنFan 18
3-5-2- اسکن چرخشی ۱۹
 فصل سوم- بازسازی تصویر ۳-D 21
1-3- آرایه های دو بعدی ۲۳
۲-۳- تکنیک دید برپایة سطح ۲۵
۳-۳- دید چند صفحه ای ۲۶
۴-۳- تکنیک بر پایة‌حجم ۲۹
فصل چهارم – کاربردهای ۳-D  UltraSound 31
 ۱-۴- تصویر برداری عروق ۳۲
 ۲-۴- بافت های نرم ۳۹
 ۳-۴- کاردیولوژی ۴۱
 ۴-۴- ارزیابی حجم ران نوزاد نرمال ۴۲
 ۵-۴- خلاصه ای از مزایای کلینیکی اسکن اولتراسوند۳D و ۴D 43
فصل پنجم –  تحقق سیستم اولتراسوند ۳D 50
 ۱-۵- آنژیوگرام اولتراسوند ۳D از تصاویر نقش شدة جریان رنگی ۵۱
 ۲-۵- ساخت تصویر اولتراسوند ۳D از سرخرگ کاروتید. ۵۸
 ۳-۵- تولید کامپیوتری تصاویر اولتراسوند ۳D  از سرخرگ کاروتید ۶۰
فصل ششم- بهبود تصویر ۳-D  UltraSound 72
 ۱-۶- پنجرة دی کانوولوشن ۳-D 73
 ۲-۶- دی کانوولوشن در راستای ارتفاع ۸۴
 ۳-۶- آنالیز اعوجاج هندسی و واریانس آماری در  طول،سطح و حجم تصویر اولتراسوند
  اسکن شده خطی ۳-D 100
فصل هفتم – مشاهده realtime داده اولتراسونیک ۳D   توسط یک pc استاندارد …………… ۱۰۲
فصل هشتم – معرفی  سیستم MUSTPAC در پزشکی از راه دور ۳-D  UltraSound 115
فصل نهم- آینده ۳-D UltraSound 129
نتیجه گیری ۱۳۱
فهرست مراجع ۱۳۵
چکیده
هدف  در تصویر بردارری ۳D مشاهدة ساختار آناتومی به صورت واقعی می باشد. که این امر توسط سیستم های تصویر برداری ۲D، نظیر X-ray   ,CT,     MR و . . . امکان پذیر نبوده است. در این سمینار سعی شده است که این تکنیک که به طور خاص مربوط به تصاویر اولتراسوند می باشد معرفی گردد. لذا تکنیک های دریافت و اسکن تصاویر و سپس بازسازی تصویر ۳D مورد بحث قرار خواهند گرفت. سپس جهت ترغیب به ادامه بحث ها مروری بر کار بردهای وسیع این روش تصویر برداری شده است.
متعاقباً تحقق سیستم اولتراسوند ۳D آنژیوگرام ۳D و ساخت تصاویر ۳D کاروتید شرح داده خواهد شد تا نمونه ای عملی از این سیستم معرفی گردد. سپس در تکمیل بخشهای قبلی روشهایی که درمقالات جهت بهبود تصاویر اولتراسوند ۳D ارائه شده است، مورد بررسی قرار می گیرد. و در ادامه مشاهدة زمان واقعی۱ اولتراسوند ۳D توسط کامپیوتر، که روشی جدید می باشد مورد بحث قرار می گیرد وسپس کاربرد اولتراسوند ۳D در پزشکی از راه دور ۲ و در نهایت آیندة سیستم اولتراسوند ۳D آورده شده اند.
امید است که این سمینار زمینة تحقیق را برای علاقمندان به روشهای تصویر برداری و بخصوص تصویر برداری ۳D فراهم سازد و دیگر دانشجویان را با این سیستم تصویر برداری که امروزه بسرعت در حال پیشرفت می باشد و به سمت کاربرد روتین در پزشکی هدایت می شود، آشنا نموده باشد.


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اولتــراسوند سه بعـدی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله کانی شناسی تیتانیم
یک شنبه 22 شهريور 1394 ساعت 14:0 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله کانی شناسی تیتانیم

فهرست مطالب
فصل اول-کانی شناسی تیتانیم
۱-۱-ایلمنیت  ۱
۱-۲-لوکوکسن ، ایلمنیت دگرسان شده  ۶
۱-۳-روتیل ۷
۱-۴-آناتاز  ۱۱
۱-۵- بروکسیت  ۱۳
۱-۶- اسفن  ۱۴
۱-۷- برو وسکیت  ۱۳
فصل دوم-زمین شناسی کانسار های تیتانیم دار
۲-۱-کلیات  ۱۷
۲-۲-ذخایر ماگمایی  ۱۹
۲-۳-کانسار های پلاسری تیتانیم  ۲۰
۲-۴- کانسار های ناشی از هوا زدگی  ۲۴
۲-۵-کانسار های رسوبی ـ آتشفشانی  ۲۴
۲-۶- کانسارهای با منشاء دگرگونی  ۲۸
فصل سوم- ذخایر احتمالی ایران
۳-۱-کلیات  ۲۹
۳-۲-کانی سازی در ناحیه ساغند ـ زریگان  ۲۹
۳-۳- کانی سازی تیتانومنیتیت در جنوب سیخورلن  ۳۰
۳-۴-نهشته های ناحیه گیلان  ۳۱
۳-۵-نهشته های ناحیه مازندران  ۳۳
۳-۶-کانسار ایلمنیت کهنوج  ۳۴
فصل چهارم-تیتانیوم و ترکیبات آن
۴-۱-تیتانیم  ۳۵
۴-۲-آلیاژ های تیتانیوم  ۳۶
۴-۳-کاربرد فلز تیتانیم و آلیاژ های تیتانیوم  ۳۷
۴-۴- ترکیبات تیتانیوم و کاربرد آنها  ۳۸
۴-۴-۱- ترکیبات هیدروژن دار تیتانیوم  ۳۸
۴-۴-۲- ترکیبات بر دار تیتانیوم  ۳۹
۴-۴-۳- ترکیبات کربن دار تیتانیوم  ۳۹
۴-۴-۴-ترکیبات نیتروژن دار تیتانیوم  ۳۹
۴-۴-۵- تیتاناتها  ۴۰
۴-۴-۶- ترکیبات هالوژنه تیتانیوم دار  ۴۱
۴-۴-۷- ترکیبات دیگر تیتانیوم  ۴۲
۴-۵- تهیه فلز تیتانیوم  ۴۲
۴-۵-۱- فرایند یدید ۴۳
۴-۵-۲- فرایند تولید تیاتنیوم الکترولیتی  ۴۳
۴-۵-۳- روش کرول  ۴۴
۴-۵-۴- فرایند هانتر  ۴۴
۴-۶- بازار جهانی فلز تیتانیوم  ۴۵
فصل پنجم- دی اکسید تیتانیوم
۵-۱-کلیات  ۵۰
۵-۲-دی اکسید تیتانیوم به عنوان رنگدانه  ۵۰
۵-۳-دیگر کاربردهای  دی اکسید تیتانیوم  ۵۵
۵-۴-تولید دی اکسید تیتانیوم  ۵۸
۵-۵-فرایند های مختلف تهیه دی اکسید تیانیوم  ۵۹
۵-۵-۱- فرایند سولفات  ۶۲
۵-۵-۲- فرایند کلرید  ۶۵
۵-۵-۳- فرایند فلوئورید  ۶۸
۵-۶- واردات کشور  ۷۲
فصل ششم ـ پر عیار سازی ایلمنیت
۶-۱-کلیات  ۷۴
۶-۲- ذوب در کوره های الکتریکی  ۷۴
۶-۲-۱- بازار سرباره غنی از دی اکسید تیتانیوم
۶-۳- اسید شویی ایمنیت  ۷۶
۶-۳-۱- اسید شویی با اسید سولفوریک  ۷۶
۶-۳-۲- اسید شویی با اسید هیدرو کلریک  ۷۸
۶-۴- احیاء مستقیم کانسنگ و جدا سازی آهن  ۷۸
فصل هفتم ـ روشهای متداول کانه آرایی
۷-۱- کانسار های اولیه  ۸۴
۷-۲-کانسارهای ثانویه  ۸۹
۷-۲-۱- واحد های مرحله اول آرایش ۹۱
۷-۲-۲- مراحل ثانویه  ۱۰۱
۷-۲-۳- واحدهای آرایش بعضی از کانسارهای ماسه ای در دنیا  ۱۰۵
۷-۳-سابقه بررسی های کانه آرایی کانسنگ کهنوج  ۱۱۲
منابع و ماخذ  ۱۱۶
در حال حاضر بیش از ۷۰ کانی تیتانیم شناخته شده است. مهمترین کانیهای اقتصادی تیتانیم ایلمنیت، روتیل و آناتاز هستند. کانیهای اسفن، بروکیت، پرووسکیت دیگر کانیهای مهم تیتانیم هستند.
۱-۱- ایلمنیت
ایلمنیت اولین بار در کوههای ایلمن واقع در جنوب کوههای اورال اتحاد جماهیر شوروی یافت شده است. ایلمنیت فراوانترین کانی تیتانیم با ترکیب اکسیدهای مرکب (اسپینلها) و با فرمول شیمیایی FeTiO3  یا FeO+TiO2  ، به طور تئوری دارای ۶/۳۱ درصد تیتانیم، ۸/۳۶ درصد آهن و ۶/۳۱ درصد اکسیژن است و بر حسب دگرسانی کانی، این مقادیر تفاوت خواهند کرد. معمولاً ناخالصیهای آلومینیم، منیزیم،‌ نیوبیم، وانادیم، کرم، منگنز، آهن سه ظرفیتی در آن وجود دارد. به همین دلیل کانی بدون ناخالصی را کریکتونیت می نامند. در صورتی که منیزیم به طور کامل جایگزین یون آهن شود کانی گایکیلیت با ترکیب شیمیایی MgTiO3  و در صورت جایگزینی توسط منگنز، کانی پیروفانیت با ترکیب شیمیایی MnTiO3  به وجود می آید.
یک سری محلول جامد پیوسته بین ایلمنیت و هماتیت در دمای ۱۰۵۰ درجه سانتیگراد وجود دارد.. با کاهش دما، حلالیت Fe2O3  در FeTiO3  کاهش یافته و در نتیجه موجب تشکیل ایلمنیت حاوی هماتیت و هماتیت حاوی ایلمنیت می شود. به این ترتیب هماتیت به شکل عدسیهای ضخیم و نازک، به صورت ادخال در بسیاری از ایلمنیتها وجود دارد. عده ای بر این عقیده هستند که وجود ترکیب Fe2O3  به دلیل حضور کانی آریزونیت با فرمول شیمیایی TiO2 , Fe2O3  است.
احتمال حضور دانه های کوچک کروندوم در ایلمنیتی با منشاء ماگمای غنی از اکسید آلومینیم وجود دارد. به نظر می رسد که این دانه ها را نیز باید به عنوان محصولات ناآمیختگی در نظر گرفت.
فهرست منابع
۱-    آبراموف و دیگران (۱۹۸۴) : ً پلاسرهای تیتانیم در رسوبات دوونین و کربنیفر تحتانی با سن زغال البرز ً، شرکت ملی فولاد ایران.
۲-    آرزم،‌ فرزاد و دیگران (۱۳۶۵) : ً اکتشافات ژئوشیمیایی زیرکونیم و تیتانیم در ناحیه ساغند – زریگان ً، سازمان زمین شناسی کشور .
۳-    آرزم، فرزاد (۱۳۶۶) : ً اکتشافات تیتانیم ناحیه ساغند – زریگان ً ، هفتمین گردهمایی علوم زمین در سازمان زمین شناسی کشور.
۴-    برادی، جرج و هنری کلوزر (۱۳۶۶) : ً فرهنگ مواد ً ، ترجمه فرهنگ پرویز، انتشارات جامعه ریخته گران ایران.
۵-    تعویذی ، فرزاد (۱۳۶۶) : ً تیتانیم در اقتصاد و صنایع جهان ً، دفتر آموزش معاونت طرح و برنامه
۶-    حسنی پاک، علی اصغر (۱۳۶۲) : ً‌اصول اکتشافات ژئوشیمیایی ً، چاپ اول، مرکز نشر دانشگاهی
۷-    دی اکسید تیتان، مرکز تهیه و توزیع مواد شیمیایی وزارت بازرگانی، خرداد ۱۳۶۸٫
۸-     عرفانی، حسین (۱۳۶۵) : ً زمین شناسی اقتصادی‌ ً ، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم .
۹-    علی نیا ،‌ فیروز (۱۳۶۵) : ً کانی شناسی و بلور شناسی ً ، جزوه درسی دانشکده معدن دانشگاه امیرکبیر.
۱۰-کوثری، سلیمان و منصور زکی خانی ، (۱۳۶۳) : ً شناسایی منابع تیتانیم در دشت ساحلی گیلان ً ، سازمان زمین شناسی کشور .
۱۱-کوثری ، سلیمان (۱۳۶۶) : ً کاربرد کانیها و مواد معدنی در صنایع – تیتانیم ً ، رشد آموزش زمین شناسی، سال سوم.
۱۲-طرح اکتشاف ایلمنیت کهنوج، سازمان زمین شناسی.
۱۳-دانشمند ، تیتان فلز گرانبها.

 (( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کانی شناسی تیتانیم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0