دانلود کنترل دور موتورهای DC بدون جاروبک با استفاده از تراشه MC33035


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2089
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2102
:: بازدید ماه : 2445
:: بازدید سال : 2492
:: بازدید کلی : 66335

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود کنترل دور موتورهای DC بدون جاروبک با استفاده از تراشه MC33035
سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 18:22 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

کنترل دور موتورهای DC بدون جاروبک با استفاده از تراشه MC33035

فهرست
عنوان صفحه
فصل اول ۱
مقدمه ۲
مواد آهنربای دایم ۳
اصول آهنربای دایم ۳
مواد آهنربای مدرن ۷
خواص مغناطیس ۸
خواص حرارتی ۱۰
تأثیر آهنرهای Nd- Fe- R روی طراحی موتور ۱۱
طراحی BLDC موتورها ۱۳
سمبلها ۱۳
تعیین معادلات ۱۵
عملکردها ۱۶
شیوه اندازه‌گیری و ابعاد موتور ۱۷
ملاحظات طراحی ۱۹
آنالیز بروش عنصر محدود ۲۰
مقایسه BLDC موتور با موتورهای DC و AC 24
فصل دوم ۲۷
توصیف سیستمهای تحریک برای BLDC موتور ۲۸
مبدل بوست AC/DC 28
کنترلر موتور DC بدون جاروبک ۳۵
مقدمه ۴۵
توصیف عملکردی ۴۶
دکدر وضعیت رتور ۴۶
آمپلی فایر خطا ۴۸
نوسانگر ۴۹
مدولاتور پهنای پالس ۴۹
حد جریان ۵۰
قفل ولتاژ پایین ۵۲
خروجی خطا ۵۲
خروجی تحریک کننده‌ها ۵۴
خاموشی گرمایی ۵۵
کاربرد سیستم ۶۴
یک سو سازی موتور سه فازی ۶۴
کنترلر مدار بسته سه فازی ۶۹
مقایسه تغییر فاز حسگر ۷۱
یکسوسازی موتور دو و چهار فازی ۷۲
کنترل موتور جاروبکی ۷۷
ملاحظات طرح ۷۸
معکوس کننده (INVERTER) 79
پیوست
IC های اثر هال ۸۲
ICMC33039 84
مشخصات فنی و نمودارهای مرتبط با MC33035 IC 87
منابع و مراجع ۸۹

فصل اول
مقدمه
امروزه کاربرد وسیع موتورهای الکتریکی در بخشهای مختلف و در زندگی روزمره در مصارف خانگی و مصارف صنعتی آنچنان وسعت یافته که تصور دنیای موجود بدون موتورهای الکتریکی اگر نگوییم غیر ممکن باید گفت غیر قبل تصور می‌باشد. پس از طراحی و ساخت اولین نمونه ماشین الکتریکی توسط ارستد این ماشینها تغییر و تحولات بزرگی را در دهه‌های اخیر پذیرا بوده‌اند  جهت گیری عمومی این تغییرات افزایش راندمان و بهبود کیفیت کار ماشین همراه با کاهش وزن و حجم و قیمت تمام شده بوده است. گر چه تجمع تمامی این مولفه‌ها همیشه در یک طرح ممکن نیست اما طراحان ماشینهای الکتریکی بر اساس تجربه دانش و هنر خویش همیشه سعی در تلفیق آنها نموده‌اند.
تحقیق فوق در رابطه کنترل دور موتورهای DC بدون جاروبک بوده که شامل دو بخش طراحی و کنترل می‌باشد. که در بخش طراحی به نحوة طراحی بکمک نرم افزار و روابط و فرمولهای حاصله برای توان و گشتاور اشاره شده و در بخش کنترل نحوه کنترل  دور موتور بکمک تراشته‌های MC33035 و MC33039 بیان گردیده است. و مدارات و عناصر مرتبط با تراشه‌های کنترلی نیز آورده شده است.
در پایان جا دارد از زحمات و راهنماییهای استاد ارجمند جناب مهندس لنگری کمال تشکر را داشته باشم. هم چنین از پدر و مادر عزیزم و برادرانم که در طی این مدت با صبر و تحمل و راهنماییهای دلسوزانه خویش همواره مشوق من بودند سپاسگزارم.

مواد آهنربای دائم
آهنرباهای دائم ممکن است در ماشینهای الکتریکی برای ایجاد تحریک، تولید خواص مشابه الکترومغناطیسهای تحریک شده با جریان مستقیم، مورد استفاده قرار گیرند. یک آهنربای دائم مفید می‌باشد زیرا انرژی مغناطیسی را ذخیره می‌کند و این انرژی صرف عملکرد وسیله نمی‌گردد. نقشی را که این انرژی ایفا می‌کند قابل مقایسه با یک کاتالیزور در یک واکنش شیمیایی است. هنگام کار در محدوده طبیعی، آهنربا انرژی‌اش را برای یک دوره نامحدود از زمان حفظ می‌کند. باید توجه نمود که اگر میدان مغناطیسی با استفاده از آهنربای الکتریکی به جای آهنربای دائم ایجاد شود، انرژی میدان تحریک همچنان باقی می‌ماند. با این حال قدری انرژی، یعنی تلفات اهمی جریان تحریک، از بین خواهد رفت.

اصول آهنربای دائم
آهنرباهای دائم، همانطور که در شکل  نشان داده شده، مواد مغناطیسی سخت با حلقه‌های هیسترزیس بزرگ می‌باشند. زمانی که یک ماده آهنربا در معرض میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد (بدین معنی که در میان قطبهای  مغناطیسی یک آهنربای الکتریکی قرار گیرد)، چگالی شار در ماده همانطور که منحنی ۰-۱ در شکل۱ نشان می‌دهد افزایش خواهد یافت، که به عنوان، منحنی شروع مغناطیس شدن، شناخته می‌شود. در نقطه ۱ ماده اشباع می‌شود، و افزایش خواهد یافت، که به عنوان منحنی شروع مغناطیس شدن،  شناخته می‌شود. در نقطه ۱ ماده اشباع می‌شود، و افزایش مجددی به صورت پیشروی حاشیه‌ای و در لبه منحنی، در شدت میدان مغناطیسی (H) و در چگالی شار (B) نتیجه می‌شود. چگالی شار در یک نسبت نزدیک به نفوذپذیری فضای آزاد   افزایش می یابد.
شکل ۱: حلقه هیسترزیس آهنربای دائم
کاهش پایدار مغناطیسی، پس از رسیدن به اشباع، باعث می‌شود که مسیر خطی B-H ، منحنی ۱-۲ را تعقیب کند. مقدار چگالی شار در نقطه ۲ روی حلقه هیسترزیس (H=0) به عنوان چگالی شار باقیمانده یا پسماند     ماده آهنربا شناخته شده، و نشان دهنده مقدار شار مغناطیسی است که ماده می تواند تولید کند.
معکوس شدن جهت و افزایش میدان مغناطیسی، حلقه هیسترزیس را در ربع دوم. یعنی منحنی ۲-۳ ایجاد خواهد کرد که به عنوان منحنی مغناطیس زدایی نرمال    شناخته می‌شود و این قسمت مهمترین ناحیه مشخصه آهنربا می‌باشد. مقدار میدان مغناطیسی که در آن چگالی شار در آهنربا به صفر می‌رسد به عنوان پسماند زدایی یا نیروی پسماند زدا   شناخته می شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود کنترل دور موتورهای DC بدون جاروبک با استفاده از تراشه MC33035 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: